וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ואירופה לא יחרימו את האולימפיאדה

טלי גולדשטין

20.3.2008 / 10:26

ממשלות ארה"ב והאיחוד האירופי קראו לסין ולטיבט לפתוח במו"מ על מנת להפסיק את האלימות באזור. "על סין להפגין איפוק"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

ארצות הברית והאיחוד האירופי פסלו את האפשרות של הטלת חרם על האולימפיאדה בבייג'ין הקיץ. לפי דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל", קראו הממשלות למו"מ בין הטיבטים לסין. מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליסה רייס קראה לממשלת סין להפגין איפוק ולפתוח במגעים עם הדלאי למה. שר החוץ הבריטי דיוויד מילבנד הביע עמדה דומה. "אני מקווה כי הלקח שנלמד מהאירועים הטרגיים של הימים האחרונים הוא כי דיאלוג משמעותי הוא הדרך היחידה", אמר.

הודו ויפן הביעו את דאגתן לגבי האלימות בטיבט, שפרצה ב-14 במרץ כאשר מפגינים טיבטים התפרעו בעיר הבירה להסה. העימותים בין כוחות הביטחון הסינים לבין המפגינים התפשטו גם לחלקים אחרים של סין, בהם אוכלוסייה גדולה של טיבטים. רשויות סין דיווחו כי מעל ל-100 בני אדם נעצרו על ידי המשטרה הסינית בלהסה וסביבותיה. לפי נתוני סין, 16 מפגינים נהרגו. ממשלת טיבט הגולה דיווחה על למעלה ממאה. אמש (רביעי) הודיעו הרשויות בסין כי עצרו 24 חשודים בהתפרעויות בחבל טיבט.

סין האשימה את הדלאי למה בארגון ותכנון המהומות, טענה אותה הכחיש המנהיג הרוחני. ראש ממשלת סין וון ג'יהבאו אמר כי הוא מוכן לפתוח בדיאלוג עם הדלאי למה, אם זה לא יצהיר כי הוא דורש עצמאות מלאה לטיבט.

ביום שלישי, אמר שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר כי בכירים בצרפת צריכים לשקול להחרים את טקס הפתיחה של האולימפיאדה. עם זאת, אתמול הוא חזר בו וכינה את הרעיון "בלתי מציאותי". הנסיך צ'רלס, תומך ותיק בעצמאות טיבט, אמר בינואר כי הוא מחרים את האולימפיאדה.

יש החוששים כי חרם נוסף על האולימפיאדה והמשך הביקורת הבינלאומית עלולים לגרום להקשחת העמדה הסינית ולכעס בקרב הציבור הסיני. ארגון "אינטרנשיונל קמפיין פור טיבט" ייעץ למנהיגי העולם ולפוליטיקאים שלא להגיע לטקס ה]תיחה של האולימפיאדה על רקע תגובה שלילית אפשרית מצד העם הסיני. הארגון לחופש העיתונות "כתבים ללא גבולות" פירסם המלצה דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully