וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "רוצים רגיעה? דברו עם ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.3.2008 / 9:25

בכיר החמאס מכחיש בתוקף מגעים ישירים עם ישראל ומבהיר: "מי שמעוניין לדבר על רגיעה שיילך לישראל ואז נבחן זאת"

"יותר מגורם ערבי ובינלאומי אחד יצרו עם חמאס קשר. תגובתנו אליהם הייתה שאיננו יוזמים כל רגיעה, משום שאנו העם המותקף ועל כן זכותנו להגן על עצמנו". כך אומר (חמישי) ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. בראיון לעיתון הקטרי "א-שרק" הבהיר משעל כי "מי שמעוניין לדבר על רגיעה, שילך קודם לצד המתקיף והכובש ולאחר מכן נבחן זאת ברצינות".

"כל דיבור על רגיעה חייב להבטיח שישראל תפסיק כל צורה של כיבוש בעזה ובגדה ושתפתח את מעברי הגבול", המשיך משעל. "רק אז נוכל לדון בכך". כשנשאל בכיר החמאס אם מתנהלים מגעים בין חמאס לישראל מיהר להכחיש. "לא, לא. לעולם לא יהיו מגעים בין ישראל לבינינו!".

יחד עם זאת, אישר משעל כי "מצרים משקיעה מאמצים (לגיבוש הפסקת אש – נ.י). אמרנו להם את מה שאמרתי כרגע. אלו הדברים שהם שמעו מאיתנו".

סלימאן ישיג תמיכת ארה"ב

בתוך כך, העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון מדווח הבוקר כי ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן מתכוון לבקר בארצות הברית בקרוב על מנת לקבל תמיכה אמריקאית להפסקת אש בין ישראל לחמאס. לפי הדיווח, בימים אלו מתקיימים מגעים בין בכירים אמריקאיים למצריים על מנת לקבוע מועד לביקור הצפוי.

"סלימאן יעסוק בארצות הברית במספר נושאים, שבראשם היחסים בין שתי המדינות, השגת תמיכה אמריקאית למאמצים המצריים להפסקת אש וסוגיית השליטה במעברים בעזה", מסרו לעיתון מקורות בכירים. לטענת המקורות, סלימאן צפוי לבקש מהאמריקאים שילחצו על ישראל להיענות לדרישה המצרית, לפיה יש לתגבר את הכוחות המצרים הפרושים לאורכו של הגבול עם עזה כדי למנוע הברחות או הסתננויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully