וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "מקיין לא מבין בקיצונים איסלמים"

20.3.2008 / 0:21

המועמד הדמוקרטי תקף היום את מקיין בעקבות הטעות שעשה אתמול בירדן, כשאמר שאירן השיעית תומכת בארגון אל קאעדה הסוני

(וידאו: רויטרס, עריכת וידאו נועם ורטהיים)

ברק אובמה תקף היום את הסנטור ג'ון מקיין על עמדותיו בעניין המלחמה בעירק. בין היתר הוא הפנה כלפיו לעג על העובדה שמקיין התבלבל במהלך ביקור במזרח התיכון בהבחנה בין קבוצות הקיצונים האיסלמים. מקיין אמר אתמול במסיבת עיתונאים בירדן שאירן תומכת באל קאעדה הסונית, בשעה שידוע שאירן תומכת בקבוצות שיעיות.

"אתמול שמענו את הסנטור מקיין מבלבל בין סונים ושיעים, בין אירן ואל קאעדה", אמר אובמה והוסיף: "אולי זו הסיבה שהוא הצביע בעד מלחמה עם מדינה שלא היו לה קשרים לאל קאעדה". אובמה פירט את תפיסתו לפיה המלחמה בעירק, שפרצה לפני חמש שנים, דווקא תרמה לחיזוק אויביה של ארצות הברית "יותר מכל החלטה אסטרטגית שעשינו בעשרות השנים האחרונות".

קלינטון: "אין פתרון צבאי"

אובמה הוסיף ללעוג למקיין, שאמר בעבר שהוא ירדוף את אוסמה בן לאדן "עד שערי הגיהינום". לדבריו: "יש פער בין העובדה שמתמודדים אומרים שהם מוכנים לרדוף את בן לאדן עד הגיהינום, לבין העובדה שהם לא מוכנים להגיע למקום בו הוא באמת נמצא". אובמה התייחס בכך להצהרותיו לפיהן יש לתקוף מעוזי קיצוניים בפקיסטן, עמדה שהמפלגה הרפובליקנית מסתייגת ממנה. המועמד הדמוקרטי הבטיח לסגת מעירק בתוך כשנה וחצי מכניסתו לתפקיד הנשיא, אם ייבחר.

הילרי קלינטון נשאה גם היא היום דברים בגנות המלחמה בעירק. "אנחנו לא יכולים לנצח במלחמת האזרחים שלהם. אין לזה פתרון צבאי", אמרה קלינטון שהבטיחה בימים האחרונים להתחיל בנסיגה 60 יום אחרי שתיבחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully