וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מטיס את חברי הכנסת לקפריסין?

פנחס וולף

19.3.2008 / 20:07

עמותת "חוקה בהסכמה" הזמינה 12 ח"כים "לבחון אם אפשר להסכים על עקרונות החוקה". כעת הם ממתינים לאישור ועדת האתיקה

האם חברי כנסת יצאו לסמינר חוקתי בקפריסין ביוזמת עמותת "חוקה בהסכמה"? כרגע, מה שמפריד בינם לטיסה הוא אישור מוועדת האתיקה של הכנסת.

בשבוע שעבר נשלח מכתב ל- 12 חברי כנסת ובו הם מוזמנים ל"סמינר חוקתי אינטנסיבי שתכליתו לבחון אם אפשר להגיע להסכמה על עקרונות החוקה". באיגרת מוסבר כי "חוקה בהסכמה היא עניין חשוב מן המעלה הראשונה".

מתוך 12 חברי הכנסת שהוזמנו לסמינר, שלושה חברים בוועדת האתיקה: יו"ר הוועדה, חיים אורון (מרצ), עמירה דותן (קדימה) ויעקב מרגי (ש"ס). לכן, בדיון שייערך ביום שלישי, ככל הנראה יוחלפו השלושה בחברי מפלגתם שיצטרפו לחבר הרביעי בוועדה, ראובן ריבלין, שלא הוזמן לכנס.

"הצענו את קפריסין כדי לנסות וליצור זמן איכות ממושך ככל האפשר של קבוצת חברי כנסת", אמר לוואלה! חדשות מנכ"ל עמותת "חוקה בהסכמה", עמיר אברמוביץ'. "הניסיון מלמד שבמפגשים מסוג כזה בארץ, חברי הכנסת נוטים לשלב דברים נוספים על סדר יומם, דבר הפוגע באיכות, בדינמיקה הקבוצתית וביכולת להגיע להבנה."

ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) מסר בתגובה כי הוא מתנגד לנסיעה "הן מההיבט האתי משום שמדובר בטובת הנאה, והן מההיבט הציבורי. בנינו משכן כה מפואר שהושקעו בו מאות מיליוני שקלים. מדוע צריכים חברי כנסת לנסוע לקפריסין לדיון בנושאים שברומה של מדינה, שהכנסת היא זו שצריכה להכריע בהם?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully