וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעס בישראל על הסכם הגז בין שוויץ לאירן

ספי קרופסקי

19.3.2008 / 18:09

שגריר שוויץ בארץ זומן לשיחה במשרד החוץ בעקבות חתימת הסכם לסחר בגז בין ארצו לאירן, על אף החלטת האו"ם להחרפת הסנקציות

שגריר שוויץ בישראל וולטר הפנר זומן היום (רביעי) ל"שיחת הבהרה" במשרד החוץ. זאת, בעקבות ביקור שרת החוץ השוויצרית, מישלין קלמי ריי, באירן לרגל חתימת הסכם לסחר בגז בין המדינות. ההסכם נחתם על אף החלטות שהתקבלו במועצת הביטחון באו"ם להחריף את הסנקציות על טהרן. גורמים רשמיים בשוויץ טוענים מנגד כי ההסכם אינו קשור לשורת הסנקציות שהתקבלה לפני שבועיים.

גורמים במשרד החוץ הבהירו היום כי ישראל מצרה על נסיעת שרת החוץ של שוויץ לאירן ורואה בה מעשה לא ידידותי לישראל. "אירן ממשיכה בתוכניתה הגרעינית, מסייעת לארגונים קיצוניים, תומכת בטרור, רומסת זכויות אדם ושוללת את זכות הקיום של מדינה עצמאית החברה באו"ם, תוך כדי גילויי אנטישמיות ושנאת ישראל", הבהירו לשגריר, שרק באחרונה מונה לתפקידו.

גורמים בוושינגטון כבר הביעו כעס בעקבות חתימת ההסכם השבוע, וטענו כי הוא עשוי לשלוח "מסר שגוי". ואילו ראש הממשלה אהוד אולמרט הבהיר היום בהקשר זה כי "ההערכה הישראלית היא שאירן ממשיכה בתוכניותיה להגיע לנשק גרעיני". בסיכום שיחת ההבהרה שנערכה לשגריר נאמר לו כי "ישראל מצפה ששוויץ תתגייס למאמץ הבינלאומי" במטרה להגביר את הסנקציות על טהרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully