וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולם הוא מקום טוב יותר מכיוון שפעלנו"

שי אילן וטלי גולדשטין

19.3.2008 / 17:16

לציון 5 שנים למלחמה בעירק, נשא נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נאום מיוחד בפני הפנטגון. "זהו מאבק שבו ארה"ב חייבת לנצח ובו היא תנצח"

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ציין היום (רביעי) את יום השנה החמישי למלחמה בעירק. בנאום שנשא בפני הפנטגון אמר בוש כי המחלוקת הסובבת את המלחמה "מובנת" לו, אך התעקש כי נוכחות הכוחות האמריקאים בעירק הכרחית וחיונית. "הדחת סדאם חוסיין מהשלטון היתה החלטה נכונה. זהו מאבק שבו ארצות הברית חייבת לנצח ובו היא תנצח", אמר בוש.

"התושבים האמריקאים גאים בהישגי החיילים. מבצע "חופש לעירק" היה תצוגה מרשימה של יעילות צבאית. כשהחיילים התקדמו, הם נלחמו בסופות חול כה עזות שהקדירו את שמי היום. הם נלחמו קרבות עזים בפלוגות מוות של סדאם שהתחבאו בבתי ספר, בתי חולים, ירו באזרחים, השתמשו בנשים וילדים כמגינים אנושיים, אבל לא יכלו לעצור את כוחות הקואליציה. ניהלנו את המלחמה האווירית היעילה והמדויקת ביותר בהיסטוריה. שחררנו את בגדד בפחות מחודש וכתבנו פרק חדש בהיסטוריה של הגבורה האמריקאית", הוסיף בוש.

"מה שגילינו אחרי שחרור עירק היה מזעזע: בתי סוהר לילדים, חדרי עינויים ואונס. קברי אחים המוניים של אלפים שהוצאו להורג על ידי המשטר. בגלל שפעלנו, אין יותר בתי סוהר כאלה, חדרי עינויים, המשטר של סדאם לא תוקף יותר את השכנות בנשק כימי או בטילים בליסטיים ומשלם כסף למשפחות מחבלים מתאבדים בארץ הקודש".

כ-4,000 חיילים אמריקאים נהרגו במלחמה ובוש לא התעלם מעובדה כואבת זו. "איש לא יכול לטעון כי המלחמה הזו לא גבתה מחיר יקר בחיים ובכסף, אך עלויות אלו הכרחיות כאשר אנו משווים מולן את העלות האפשרית של ניצחון אסטרטגי לאויבינו בעירק". לדברי בוש, ההחלטה על הוספת הכוחות בינואר 2007 התגלתה כהצלחה, במיוחד בנקודה בה נראה היה כי המאבק נקלע לקשיים. כיום מוצבים 158 אלף חיילים אמריקאים בעירק.

"הממשל הבין שאי אפשר לסגת מפני הטרור. הבנו שאם לא נפעל, האלימות תגבר וזה עלול להגיע לרצח עם. עירק הייתה מתדרדרת למלחמת אזרחים. אז שינינו אסטרטגיה באופן דרמטי, תגברנו את מספר החיילים והתחלנו להסתייע בכוחות העירקיים כדי להגן על העם העירקי. היום יש יותר מ-90 אלף "אזרחים מודאגים" המגינים על הקהילות שלהם מקיצונים. העירקים הוסיפו 100 אלף חיילים משלהם והם נלחמים באומץ", אמר בוש.

תבוסת אל קאעדה לפי בוש

"ארצות הברית שחררה מדינה, הצילה מיליוני בני אדם ועזרה לדמוקרטיה צעירה לעלות מן ההריסות. עתה העולם הוא מקום טוב יותר וארצות הברית בטוחה יותר", אמר בוש. לדבריו, השתלטות מחודשת של אל קאעדה על מעוזיו תשליט אלימות וטרור גם מחוץ לגבולות עירק עם השלכות חמורות לכלכלת העולמית.

נאומו של בוש התרכז באל קאעדה. לדבריו, במקום שעירק תהיה המקום בו אל קאעדה מקבצת המוני ערבים כדי לגרש את ארצות הברית, עירק הפכה למקום בו ערבים ואמריקאים משתפים פעולה כדי לגרש את אל קאעדה. "עירק משוחררת תילחם בטרוריסטים במקום להעניק להם מקלט", הדגיש בוש.

בוש הדגיש את הנצחונות על אירגונו של בן לאדן בכל רחבי עירק. הוא לא ציין את העובדה שההערכה היא שאל קאעדה היא הגורם הפחות משמעותי בעימותים בין הפלגים בעירק ומספר פעיליו מהווה רק 5 אחוז מהכוחות החמושים במדינה.

"בעזרת האל, המאבק יסתיים בניצחון"

בוש לא שכח להתייחס לנושא אירן בנאומו. לדבריו, כישלון אמריקאי בעירק יגרום גם לתוספת תעוזה של האירנים, עם נחישות מחודשת לפתח נשק גרעיני ולכפות את תפיסתה בכל רחבי המזרח התיכון. היא תראה בכישלון אמריקאי בעירק אות לחולשה וחוסר נחישות.

"אם נניח לזה לקרות אנחנו נתעלם מלקחי 11 בספטמבר ונהיה חשופים להתקפה נוספת מאותו סוג".

בוש סיכם את הנאום בנימה אופטימית. "המלחמה ארוכה יותר ממה שצפינו, אבל זה מאבק שאנחנו נחושים לנצח בו. ארצות הברית תמשיך להילחם באויב איפה שלא יהיה ובעזרת האל, המאבק בעירק יסתיים בניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully