וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מקיין מוביל מול אובמה וקלינטון

19.3.2008 / 16:27

התמיכה בברק אובמה צונחת ובסקרים לגבי הבחירות מול קלינטון הוא מוביל רק ב-3%. מקיין מרוויח מהמאבק הדמוקרטי הממושך

המאבק הפנימי בין המועמדים הדמוקרטיים נותן את אותותיו: בעוד שלפני חודש הוביל אובמה מול מקיין ב-7%, כעת התהפכו היוצרות ומקיין מוביל ב-6%. אם מקיין היה מתמודד היום על הנשיאות מול הילרי קלינטון, 48% היו מצביעים למענו, מול 40% בלבד לקלינטון.

תוצאות מפתיעות לא פחות נוגעות לבחירות הפנימיות במפלגה הדמוקרטית. בסקר חדש שערכה סוכנות הידיעות "רויטרס" אובמה מוביל כעת ב-3% בלבד. זוהי ירידה מהפרש של 14 אחוז שהיה לו בחודש שעבר, אחרי הנצחונות הרצופים בעשר מדינות.

לתוצאות יש כמה פרשנויות. ביחס לצמצום היתרון של אובמה על קלינטון, ככל הנראה מעמדו של הסנטור מאילינוי נפגע אחרי פרסום התבטאויות הכומר שלו, ג'רמיה רייט, לפיהן ארה"ב הביאה על עצמה את התקפות הטרור ב-11 בספטמבר. פרשנים אחרים אומרים שהקמפיין של הילרי קלינטון שנועד לערער את אמון הציבור ביכולתו של אובמה לשמש מפקד עליון של הכוחות המזוינים הצליח.

אשר ליתרון של מקיין כעת במישור הלאומי, ההנחה הרווחת היא שההתמודדות הארוכה בין אובמה לקלינטון פוגעת בסיכויי הבחירה שלהם. על פי הסטטיסטיקות, המפלגה הראשונה הבוחרת מועמד לנשיאות משפרת את סיכויי ההצלחה שלה בדרך כלל. האוכלוסיה האפרו-אמריקאית מוסיפה לתמוך באובמה בשיעור גבוה, אבל התמיכה בו בקרב גורמים מתונים וקולות צפים צונחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully