וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שקורה בשדרות - טרגדיה נוראית"

ספי קרופסקי ויהושע בריינר

19.3.2008 / 17:30

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב סייר בשדרות ואמר כי "אפשר להבין את הקושי של הילדים". בפגישה עם רה"מ אמר לו אולמרט: "המצב בעזה פגיע"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

שר הביטחון אהוד ברק אירח היום (רביעי) את המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, ג'ון מקיין,והסנאטורים ג'ו ליברמן ולינדזי גרהם לסיור בשדרות וטיסה במסוק בשמי הארץ. "הראנו עד כמה ארצנו קטנה לעומת הארצות שמסביב וכמה זה חשוב שנפעל מתוך ביטחון כשנפרוש את ידינו לשלום," אמר ברק. הוא שיבח את מקיין על שירותו למען ארצו ואמר שהוא "גיבור אמריקאי אמיתי". מקיין לא נותר חייב ושיבח גם הוא את ברק על לחימתו למען ישראל.

לדברי מקיין, "ראינו את המצב הקשה בדרום. עם ממוצע של קסאם כל שעתיים אפשר להבין את הקושי והלחץ של הילדים. זו לא דרך לחיות. מה שקורה כאן זו טרגדיה נוראית" מקיין הדגיש כי יש צורך בקידום תהליך השלום על ידי ארצות הברית וכי "אף מדינה בעולם לא יכולה להרשות לעצמה מתקפה שכזו מבלי להגיב." בהתייחסו לאפשרות של הידברות עם חמאס טען מקיין כי "קשה לקיים דיון עם ארגון שדורש את השמדת ישראל." לדבריו, "יש להגיע להסכם עם אבו מאזן. אני מאמין שהעם הפלסטיני רוצה בשלום ושאבו מאזן יכול לקדמו".

ברק התייחס אף הוא להידברות עם חמאס והדגיש כי "אין כרגע שום הסדרה של העניין." לדבריו, "פעולות צה"ל בעזה יימשכו". עם זאת הוא ציין כי ברק הסביר כי "יש דיבורים עקיפים עם חמאס בנוגע למצב ההומניטרי בעזה ולגלעד שליט."

הסנאטור ג'ו ליברמן סיפר על חוויותיו בשדרות: "פגשתי ילדה מחופשת ומאושרת ואמרתי לאמה שהמצב בטח קשה לבתה. היא אמרה שזה לא קשה לבת כי אם האם לא מפחדת אז גם הבת לא. זו הרוח האיתנה שהחזיקה את ישראל מראשיתה." במהלך הנאומים תיקן ליברמן את מקיין שכינה בשוגג את פורים "ליל כל הקדושים" – החג שבו מתחפשים ילדי אמריקה. מקיין תיקן עצמו ואמר כי הוא מכיר את החג – "פורים כמובן, זה החג של הדסה ואסתר."

אולמרט: "לא נסבול את ירי הסקאמים"

"למרות שאנחנו אופטימיים באשר למשא ומתן עם אבו מאזן, אנחנו סקפטיים באשר לרגיעה ברצועת עזה". כך אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט בפגישתו עם המועמד מקיין. לדברי אולמרט, המצב בעזה "עדין ופגיע, ואיננו שמחים לגביו". הוא הוסיף כי "ישראל לא תוכל לסבול יותר את ירי הקסאמים".

כשנשאל על ידי מקיין אם יש דרך למנוע את ירי הקסאם מבלי להכניס כוח צבאי לרצועה אמר אולמרט כי "ישנן דרכים כגון יצירת הרתעה שתגרום להם לחשוב לפעמיים לפני שהם יורים לעבר ישראל".

בסוגיית הגרעין האירני אמר אולמרט לסנאטורים כי למרות דו"ח המודיעין האמריקאי, "ההערכה הישראלית שונה בתכלית. אנחנו משוכנעים שאירן ממשיכה בתכניתה להגיע לנשק גרעיני".

קודם לכן נפגש מקיין עם שרת החוץ ציפי לבני בירושלים, והדגיש בפניה כי "וושינגטון מחוייבת לעצור את האלימות שמגיעה מרצועת עזה". מקיין, שהגיע לישראל כחלק ממשלחת של סנאטורים, שמע מפיה של השרה לבני סקירה על מפת האיומים איתן מתמודדת ישראל ואת מדיניות הממשלה באשר למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ועל המשך המלחמה בטרור.

"אי אפשר יהיה להביא שלום ללא התמודדות עם איומי הטרור והאיסלם הקיצוני. שינוי בעזה הכרחי", הדגישה לבני בפני הסנאטורים. בהמשך יומו ייפגש מקיין גם עם שר הביטחון אהוד ברק. מקיין ידוע בעמדותיו הניציות נגד "הציר הקיצוני" במזרח התיכון - אירן, וארגוני הטרור - והתבטא לא פעם כנגד ההנהגה בטהרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully