וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפיד האולימפי יעבור גם דרך טיבט

19.3.2008 / 15:05

למרות המהומות האלימות בטיבט, סין עושה כל שביכולתה לשדר 'עסקים כרגיל': "המסלול של מרוץ הלפיד האולימפי לא ישתנה"

סין התחייבה היום (רביעי) כי הלפיד האולימפי יעבור דרך טיבט. זאת למרות המהומות האלימות באזור. "המצב בטיבט התייצב", אמר ג'יאנג שיאויו, סגן נשיא הוועד האולימפי בבייג'ין. "המסלול של מרוץ הלפיד האולימפי לא ישתנה".

המתיחות בטיבט ובמחוזות הסמוכים והעימותים עם כוחות הביטחון הסינים, במהלכן אפשר ונהרגו עשרות בני אדם, עוררו קריאות להחרמת האולימפיאדה בבייג'ין באוגוסט. הפגנות התמיכה בטיבט עלולות לפגוע במרוץ הלפיד בעודו עובר ב-19 ערים מחוץ לסין במסעו בן 97 אלף הק"מ מסביב לעולם.

"ההפגנות הבינלאומיות מהוות אתגר לאמנה האולימפית. פעילות זו לא תזכה לתמיכה והיא צפויה להיכשל. המסר שאנו רוצים להעביר באמצעות מרוץ הלפיד הוא מסר של שלום, ידידות והרמוניה", אמר גי'אנג.

סין האשימה את הדלאי לאמה בארגון ותכנון ההפגנות בטיבט נגד השלטון הסיני. "הדלאי למה הוא תן בגלימה של נזיר בודהיסטי, רוח רעה עם פנים אנושיות ולב של חיה", אמר מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית בטיבט ג'אנג שינגלי. "אנו בעיצומו של מאבק עז עם מקורבי הדלאי לאמה , מאבק של חיים ומוות".

סוכנות הידיעות "צ'יינהניוז סרוויס" דיווחה כי 160 מפגינים טיבטים בעיר להסה נכנעו והסגירו עצמם לידי הרשויות. ממשלת סין מנעה את כניסתם של זרים לתחומי טיבט ולמחוזות הסמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully