וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לאפשר קיום הילולה בקבר גולדשטיין

יהושע בריינר

19.3.2008 / 14:07

פעילי ימין קיצוני עתרו לבג"ץ בדרישה לאפשר להם לציין את יום השנה למותו של הרוצח שביצע את הטבח במערת המכפלה

פעיל הימין הקיצוני נועם פדרמן עתר היום (רביעי) לבג"ץ, בדרישה לאפשר לקיים הילולה בחלקת קברו של הרוצח ברוך גולדשטיין בקריית ארבע, לציון יום השנה למותו. בחודש פברואר 1994, רצח גולדשטיין 29 מתפללים מוסלמים ופצע 125 מהם במערת המכפלה בחברון.

מחר יכריז צה"ל על מתחם הקבר כשטח צבאי סגור. בכל שנה מנסים להגיע פעילי ימין קיצוני למתחם הקבר, אך המשטרה מונעת מהם להגיע למקום. גולדשטיין נקבר בקרית ארבע, בגן שהקים לזכרו של הרב כהנא, לאחר שנדחתה בקשת משפחתו לקבור אותו בבית הקברות היהודי בחברון. במקום הוקמה אחוזת קבר. בשנת 1999 הרס הצבא את רוב האתר.

כאמור, פדרמן ופעילי ימין נוספים דורשים שיאפשרו להם להגיע לאזור ושהצו יבוטל. לטענת פדרמן, בחודשים האחרונים הן צה"ל והן המשטרה מאפשרים לקבוצות שמאל להגיע למתחם הקבר. "יש כאן אפליה בוטה. בדרך כלל שטח צבאי מוכרז מטעמי ביטחון לציבור ובמקרה שלנו לא מדובר באירוע שיכול להוביל לסכנה כלשהי".

לדברי פדרמן, במידה שיאשרו להם לקיים את ההילולה, הם מתכננים לקרוא במקום את מגילת אסתר ולקיים במקום ריקודים. "ד"ר גולדשטיין היה יהודי צדיק. הכרתי אותו באופן אישי, הוא היה אדם משכמו ומעלה. לא תשמעו ממני מילה אחת של ביקורת עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully