וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: לא תחול התיישנות על רצח ר"מ

פנחס וולף

19.3.2008 / 12:41

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הצעה, לפיה לא תחול התיישנות על עבירות הקשורות ברצח ראש ממשלה

לא תחול התיישנות על עבירות הקשורות ברצח ראש ממשלה – כך אישרה היום ועדת החוקה של הכנסת בהכנה לקריאה שניה ושלישית. עד כה, התיישנות על רצח חלה לאחר 20 שנה ואילו בעבירות של סיוע לרצח וקשירת קשר, ההתיישנות חלה לאחר 10 שנים.

על פי הצעת החוק של ח"כ צבי הנדל (איחוד לאומי-מפד"ל), רוצח ראש ממשלה, המסייע לרצח ומי שהיה מעורב בתכנון ובביצוע הרצח, לא יזכו להתיישנות כלל. "רצח ראש ממשלה במדינה יהודית ודמוקרטית הוא מעשה לא פחות חמור מזה של הנאצים וגם על מעשיהם לא חלה התיישנות", אמר ח"כ הנדל.

הוועדה דחתה את הסתייגותם של הנדל ויצחק לוי, לפיה החוק יחול גם על עבירות שיתיישנו עד למועד כניסתו לתוקף של החוק. ההסתייגות תועלה להצבעה גם במליאת הכנסת בעת האישור הסופי של הצעת החוק. עם זאת, הוועדה קבעה כי תחולת החוק תהיה רטרואקטיבית על עבירות שטרם התיישנו.

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן ששון (קדימה), "לא מדובר ברצח רגיל, אלא בעבירה שמאחוריה כוונה לקעקע את יסודות המשטר הדמוקרטי. משום שזו עבירה חריגה, גם ההתייחסות אליה צריכה להיות חריגה. על כן, לא זו בלבד שעבירות אלה לא יתיישנו לעולם, תחולתו של החוק הנה רטרואקטיבית, וזה חייב אותנו במעשה חקיקה שאינו יומיומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully