וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צהובונים בריטים לזוג מק'קאן: "סליחה"

טלי גולדשטין

19.3.2008 / 10:25

בצעד חסר תקדים, פרסמו ארבעה עיתונים בריטים התנצלות בפני בני הזוג מק'קאן על כך שרמזו על מעורבותם בהעלמות בתם מדלן לפני כשנה

הצהובונים הבריטים "דיילי אקספרס" ו"דיילי סטאר" פירסמו בצעד חקר תקדים התנצלות בעמוד הראשי בפני גארי וקייט מק'קאן, הוריה של הילדה מדלן שנעלמה לפני כשנה בעת שהמשפחה נפשה בפורטוגל . לפי דיווח העיתון "גרדיאן", שני העיתונים, הנמצאים בבעלות המו"לית "אקספרס ניוזפייפרס", פירסמו מעל ל-100 כתבות בנושא העלמות מדלן, חלקן אף מרמזות על מעורבות ההורים בפרשה. העיתונים הסכימו גם לשלם פיצויים בסך 1.1 מיליון דולר לבני הזוג מק'קאן שאיימו עליהם בתביעה משפטית.

שני צהובונים נוספים, ה"סאנדיי אקספרס" וה"דיילי סטאר", יפרסמו אף הם את ההתנצלות במהדורת סוף השבוע. ה"דיילי סטאר" הודיע כי התנצלותו כלפי הזוג באה לכפר על פרסום כתבות המרמזות כי ההורים היו אחראים למות בתם וניסו להסתיר זאת. העיתון הכיר בכך כי "רמיזה זו היא שקרית וכי קייט וגארי חפים מפשע מכל מעורבות בהעלמות מדלן".

ה"דיילי אקספרס" פירסם את ההתנצלות תחת הכותרת "קייט וגארי מק'קאן: סליחה". לדברי העיתון, למרות הכתבות שפירסם בעבר, לא קיימות ראיות התומכות בתיאוריה כי הם האחראים למות מדלן. הפיצויים שישלמו העיתונים יעברו לקרן "מצאו את מדלן".

מאז נעלמה מדלן במאי האחרון מדירת המשפחה באתר הנופש "פרייה דה לוז" שבפורטוגל, הררי שמועות וספקולציות סבבו את הפרשה וכלי התקשורת ניצלו את ה"רייטינג" הגבוה של הסיפור עד תום. בתחילה, פנתה המשפחה מיוזמתה לתקשורת על מנת להשאיר את הפרשה במודעות הציבורית, אך הכיסוי התקשורתי שינה נימה לאחר שהמשטרה הפורטוגלית הצביעה על בני הזוג כחשודים. אלפי כתבות סותרות שהסתמכו על מידע לא מבוסס התפרסמו בעיתונים הבריטים במהלך החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully