וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: הפך לנכה בגלל הספר הצבאי

יהושע בריינר

18.3.2008 / 18:14

איש קבע לשעבר תובע ממשרד הביטחון להכיר בו כנכה צה"ל לאחר שלקה בצהבת, לטענתו בשל חתכים שגרמו ידיו הרועדות של הספר

המושג "נכה צה"ל" מתייחס לרוב לחיילים שנפצעו במדינת אויב, במהלך פעילות מבצעית או אימון, אך ספק אם במשרד הביטחון נתקלו אי פעם במקרה שכזה: ה', איש קבע לשעבר, פנה השבוע למשרד הביטחון בדרישה שיכירו בו כנכה צה"ל. לדברי התובע, הוא לקה במחלת הצהבת בשל עבודה לקויה של הספר הצבאי בבסיס בו שירת במשך למעלה מ-20 שנים.

לטענת ה', במשך כל שירותו הוא נהג להשתמש בשירותיו המקצועיים של הספר הצבאי בבסיסו. לדבריו, הספר לא הקפיד לחטא כראוי את הסכינים במספרתו. בשל גילו המבוגר של הספר, ידיו רעדו לעיתים קרובות וגרמו לחתכים בראשי לקוחותיו. במהלך בדיקת דם שביצע ה' בנובמבר 2000, התגלה כי הוא חלה בצהבת מסוג B. עוד נודע לו כי חייל נוסף בבסיס נושא את המחלה.

"בכוונתנו להגיש חוות דעת רפואית שתוכיח את הקשר בין תנאי השירות של ה' לבין המחלה שנגרמה לו", אומר בא כוחו של התובע, עו"ד אלי סבן, המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון. "הוא שירת בבסיס שנים רבות. שום גורם אחר לא היה יכול לגרום למחלה הקשה, למעט החשיפה לאותו ספר צבאי שלא שמר על כללי היגיינה בסיסיים", אומר סבן.

לדבריו, מאחר ומדובר באדם ששירת בצה"ל, די בהוכחה כי קיים קשר אפשרי בין תנאי השירות למחלה, על מנת לאפשר לתביעה להתקבל. כעת מקווה ה' כי לפחות משרד הביטחון יקנה לו אחוזי נכות שיסייעו לו להיאבק במחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully