וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב הטייסים, גרסת החקלאים

יהושע בריינר

18.3.2008 / 18:08

במכתב מחאה שנשלח למשרד התחבורה, דורשים טייסי ריסוס לשוב ולאפשר להם לטוס ולרסס בשדות החקלאיים הסמוכים לרצועה

טייסי מטוסי ריסוס בכל הארץ, בהם גם טייסים במילואים, הצטרפו למכתב מחאה שנשלח למשרד התחבורה ובו הם דורשים כי יורשה להם לחזור ולטוס מעל שדות היישובים הסמוכים לרצועת עזה. בחודשים האחרונים אסרו משרד התחבורה ומערכת הביטחון על טייסי הריסוס להטיס את מטוסיהם במרחק של עד שלושה קילומטרים מהגבול, זאת בשל החשש כי יהוו מטרה ליירוט על ידי ארגוני הטרור הפלסטינים. בשל כך נאלצים החקלאים לרסס את שדותיהם בעצמם, תוך כדי סיכון חיים.

במכתב ששלח היום אבי מאור, טייס קרב במילואים וטייס ריסוס באיזור, אל שר התחבורה שאול מופז, שר הביטחון אהוד ברק וכן אל מפקד חיל האוויר האלוף אליעזר שקדי, הוא טוען כי האיסור מהווה כניעה לטרור. "אם ישנו איום על טיסות הריסוס יש לטפל באיום. דווקא עכשיו כשהחמאס מציג את מקלעי הנ"מ יש לכך משמעות גדולה יותר", כותב מאור. "אם ינסו לפגוע גם בחקלאי על הטרקטור – האם אז תצא הוראה לא לחרוש עם טרקטור?"

גם מנכ"ל מושבי הנגב, אילן פרץ, תומך בהחזרת המטוסים לאיזור. "מטוס מסוגל לרסס בשעה אחת שטח שחקלאי שטרקטור ירסס בארבעה ימי עבודה", אומר פרץ, "למה לסכן לחינם חיי חקלאים? החקלאי מקיבוץ עין השלושה שנהרג מירי צלפים הוא דוגמה כואבת למה שקורה בשטח. האם דם של חקלאים זול יותר מדם של טייסים?".

אין זו הבעיה היחידה בה נתקלים החקלאים ביישובים הסמוכים לגדר המערכת. ירי מנשק קל אל לעבר העובדים, בעיקר בקיבוץ עין השלושה, כבר הפך לדבר שבשגרה באיזור, כמו גם ירי פצצות מרגמה אל עבר שטחים בהם עובדים החקלאים הדרומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully