וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-10% מהתלונות על שופטים בישראל מוצדקות

נתיב נחמני

18.3.2008 / 17:02

הנתונים מעידים על ירידה לעומת 2006. רוב התלונות היו על שופטי השלום והמחוזי. הליקויים החמורים ביותר - בבתי הדין הרבניים

אף אחד לא מושלם: מדו"ח נציבת תלונות הציבור על שופטים לשנת 2007 עולה כי 9% מכלל התלונות שהוגשו - מוצדקות. למרות האחוז הגבוה יחסית, הדו"ח שהוגש היום לשר המשפטים דניאל פרידמן, מעיד על שיפור ביחס לשנה הקודמת, אז מספר התלונות שהוגדרו כמוצדקות היה כמעט כפול.

1,263 תלונות הוגשו בשנה שעברה נגד שופטים.40% מהן נדחו על הסף כיוון שרובן עסקו בשאלה משפטית, ראייתית או החלטה שניתנת לערעור. כ-30% מהתלונות נדחו לאחר בירור ראשוני וכאמור, 9% נקבעו כמוצדקות. התלונות המוצדקות מתייחסות ל-101 שופטים ודיינים מבין 675 השופטים והדיינים המכהנים.

חצי מהתלונות המוצדקות עסקו בהתמשכות הליכים ועיכובים במתן ההחלטות ואילו שש מתוכן עסקו בהתנהגות בלתי ראויה של שופט מחוץ לאולם הדיונים או בהתבטאות לא ראויה בהקראת ההחלטות. אחוז גדול מהתלונות הוגשו נגד שופטי בתי משפט השלום המחוזי, אך הליקויים החמורים ביותר נמצאו בבתי הדין הרבניים, בעיקר בגין יחס בלתי ראוי מצד הדיינים. בדו"ח צוין עוד כי לא נמצאו תלונות מוצדקות נגד שופטי בתי הדין השרעי והנוצרי.

"מגמת הירידה היא מגמה נמשכת זו השנה השניה", טוענים במשרד המשפטים, "ומעידה על שיפור בהתנהגות ובהתנהלות שופטים בעקבות טיפול הנציבות". זוהי השנה החמישית בה מכהנת השופטת בדימוס טובה שטרסברג-כהן כנציבת התלונות. עיקר המלצותיה הן על תוספת שופטים למערכת, שיפור תנאי עבודתם ושיפור ופיתוח מערכי החניכה וההשתלמות לשופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully