וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 20% מהעירקים עקורים או פליטים

18.3.2008 / 16:33

חמש שנים למלחמה בעירק: מדו"ח חדש של סוכנות סיוע בינלאומית עולה כי "המשבר ההומניטרי במדינה כמעט וחסר תקווה"

אחד מתוך חמישה עירקים חי כעקור במדינה או כפליט במדינות אחרות, כך עולה מדו"ח של סוכנות הסיוע הבינלאומית להגירה IOM. לפי נתוני הדו"ח, 2.7 מיליון העקורים החיים בעירק מכבידים מאד על התשתיות השבריריות של המדינה בעוד המימון החיצוני אינו מספיק. מצבם של 2.4 מיליון הפליטים, מרביתם חיים כיום בסוריה ובירדן, מתדרדר, אף הוא.

"המשבר ההומניטרי בעירק כמעט וחסר תקווה", אמרה דוברת הארגון ג'מיני פנדייה. "תנאי העקורים והפליטים ממשיכים להחמיר".

לפני פלישת ארצות הברית לעירק ב-2003, אוכלוסיית עירק מנתה כ-27 מיליון בני אדם. דו"ח של סוכנות הסיוע לפליטים של האו"ם UNHCR ציין כי ב-2007, כ-45 אלף עירקים ביקשו מחסה במדינות המתועשות.

לפי נתוני IOM, מספר הפליטים או העקורים בתוך המדינה (IDP ) שחזרו לעירק או לבתיהם בתוך המדינה מסתכם ב-1% מכלל האוכלוסייה. מרביתם לא יכלו לשוב לבתיהם מאחר ואלו כבר אוכלסו על ידי אנשים אחרים – בדרך כלל המשתייכים לכת מוסלמית שונה – או נהרסו כליל.

"עקורים רבים בעירק עצמה חיים בתנאים מחפירים או במקלטים צפופים. למרביתם אין הכנסה ולכן אינם יכולים להרשות לעצמם לשכור דירה", נאמר בדו"ח. ללמעלה מ- 75% מהעקורים אין גישה לקצבאות המזון הממשלתיות ולכ-205 אין גישה למים נקיים. 335 מהם לא יכולים להשיג תרופות ורק 20% הצליחו לקבל סיוע מהסוכנויות ההומניטריות הפועלות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully