וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין מסריח

עדי דברת

18.3.2008 / 16:02

הרשות השנייה ביקשה מחברת יוניליוור לתקן את הקמפיין האחרון של מותג הדאודורנט AXE: "הנשים בתשדיר מוצגות בצורה נלעגת"

הרשות השנייה ביקשה מחברת יוניליוור לתקן את הקמפיין האחרון של מותג הדאודורנט AXE שעלה לאוויר לפני כשבוע וחצי - כך נודע ל-TheMarker.

בתיקון התעורר לאחר שמנהלת הרשות לקידום מעמד האישה, מרית דנון, שלחה מכתב לרשות השנייה בו מתלוננת על הקמפיין ומבקשת להורידו מהאוויר. במכתבה, שהגיע לידי TheMarker, כותבת דנון: "בתשדיר מוצגת קבוצה גדולה של נשים כמעט עירומות, רצות ורודפות בהיסטריה אחר גבר שהתיז על עצמו דאודורנט כלשהו". לדבריה, התשדיר "ממעיט בערכן של הנשים, יש בו שימוש בגוף האישה בכדי לקדם מוצר, והנשים מוצגות בצורה נלעגת".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, החזיר לדנון תשובה כי הוא מסכים עם טענותיה: "לאחר צפייה בתשדיר על גרסותיו השונות, אני סבור כי אכן מדובר בתשדיר בעייתי, המציג נשים בצורה מבזה, ובאופן שפוגע בכבודן. על פניו התשדיר פוגע גם בטעם הטוב, ברגשות הציבור, והוא אינו עולה בקנה אחד עם הקבוע והמותר בכללי הרשות השנייה ובמדריך האתיקה בפרסומות".

סמירה הוסיף כי הרשות תבדוק מול המשרד האחראי על הפקת התשדיר כיצד ניתן למזער באופן מיידי את הפגיעה.

במקביל, בימים האחרונים עלתה יוניליוור עם פעילות אינטרנטית למותג AXE. באתר האינטרנט - עליו אין ביקורת של הרשות השנייה - מוזמנים הגולשים להרכיב מסלול מכשולים לעשר בנות העוטות ביקיני בלבד. לאחר מכן הוא יכול לצפות בקליפ מותאם אישית, בו עוברות הבנות את דרך החתחתים בדרכן אל הבחור המרוסס בתכשיר.

מיוניליוור נמסר בתגובה: "הקמפיין של אקס הינו קמפיין בינלאומי אשר זכה להצלחה רבה בכל העולם. אין בקמפיין בכדי לפגוע בציבור הנשים אלא להעביר מסר בחיוך והומור. הקמפיין יועד למסגרת זמן מוגבלת מראש ומילא את יעדיו במדיה. עתה ממשיך הקמפיין באינטרנט בפעילות חדשנית ויוצאת דופן בהתאם לרוח הסרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully