וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד יצא לקהיר לדון ברגיעה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.3.2008 / 13:49

רשת "אל-ג'זירה" מדווחת כי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון הגיע למצרים כדי לדון בחידוש המגעים להפסקת אש עם חמאס

האם המאמצים לגיבוש הפסקת האש חוזרים למסלולם? במסגרת המאמצים המצריים לתווך בין חמאס לבין ישראל ולכונן הפסקת אש, הגיע ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל.) עמוס גלעד, לקהיר על מנת לדון בפרטי הפסקת האש. כך דיווחה היום (שלישי) רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה".

הבוקר דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן דחה בפעם השלישית את ביקורו בישראל, שהיה אמור להתקיים השבוע. מקור מצרי בכיר מסר לעיתון כי מי שאחראית לכך היא ישראל, אשר מפרה את הפסקת האש שגובשה במהלך ביקורו האחרון של אלוף (מיל.) גלעד במצרים.

הבכיר סיפר כי סלימאן דחה את ביקורו משום שישראל ממשיכה במתקפותיה נגד הפלסטינים ובגלל חיסולם של ארבעת פעילי הג'יהאד בבית לחם לפני שבוע, וזאת לאחר מאמצים רבים שהשקיעה מצרים בניסיון לשכנע את חמאס להפסיק את ירי הקסאם לעבר ישראל.

להערכת הבכיר, מועד חדש לביקורו של סלימאן צפוי להיקבע עוד כשלושה שבועות. הוא דורש מישראל להבליג ולגלות איפוק על מנת לאפשר למצרים להשיג הסכם להפסקת אש כולל, אשר בעקבותיו תיתכן התקדמות בסוגיות אחרות כגון חידוש המו"מ להסדר הקבע, הסרת המצור ופתיחת המעברים. "בלי הסכם מלא להפסקת אש, לא נוכל להשיג פריצת דרך באף סוגייה", הבהיר המקור.

מקורות מצרים גילו לעיתון כי בתקופה האחרונה גיבשה קהיר תוכנית להפסקת אש, שלפיה ישראל תפסיק את פעולותיה הצבאיות, את החיסולים ותסיר את המצור, ובתמורה יפסיק חמאס את ירי הרקטות.

אולם למרות השקט היחסי, נורתה בצהרים רקטת קסאם ונפלה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים לא נגרם נזק. כמו כן, נפלו שלוש פצצות מרגמה, גם הן בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully