וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "נסיגה מעירק היא אינה תבוסה"

18.3.2008 / 13:55

השבוע מציינת ארה"ב חמש שנים למלחמה בעירק. המועמדים הדמוקרטים המשיכו להתנצח לגבי השאלה מי מתנגד למלחמה יותר

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, ציינה חמש שנים למלחמה בעירק, ובחרה להתקיף את יריבה ברק אובמה ואת הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין לגבי עמדותיהם בנושא. קלינטון שטחה את הצעותיה כיצד יש להתמודד עם המלחמה, לרבות עירוב בנות ברית אחרות שיעזרו לייצב את המצב הפוליטי באזור ומעורבות גדולה יותר של האו"ם.

עוד טענה קלינטון כי המלחמה עלולה לעלות לאמריקאים טריליון דולר, וציינה את הלחץ הפיננסי שהיא מוסיפה על הכלכלה השברירית. אם תיבחר, מתכננת קלינטון לפתח תוכנית להחזרת החיילים לארצות הברית בתוך 60 ימים מכניסתה לתפקיד.

"הסנטור מקיין והנשיא בוש רואים בנסיגה תבוסה...נסיגה אינה תבוסה. תבוסה היא להחזיק את החיילים בעירק למשך 100 שנים", אמרה קלינטון. "שניהם רוצים לערב אותנו בעוד מלחמת אזרחים לא לנו. המדיניות של בוש-מקיין בעירק היא 'אל תלמדו מהטעויות שלכם. חזרו עליהן'".

קלינטון האשימה גם את אובמה בכך שלא התאמץ דיו להביא לסיום המלחמה עד שהחל את המרוץ לנשיאות. זאת בעוד שלה יש את הניסיון שהוא חסר. "נשיאת נאומים לבד לא תביא לסיום המלחמה", הוסיפה. אובמה אמר בתגובה כי התנגד למלחמה עוד ב-2002, ומאז לא שינה את עמדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully