וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורסק שבה הביתה

10.10.2001 / 18:16

הצוללת הרוסית הגיעה היום ליבשה, יומיים לאחר שחולצה מים ברנטס; חשש מדליפה רדיואקטיבית; חוקרים ינסו למצוא את הסיבה לטביעתה; פוטין: נעשה מאמצים לגלות לציבור את הגורם לטרגדיה

הצוללת הגרעינית הרוסית קורסק הגיעה היום בחזרה הבית בתום מבצע חילוץ מסובך, מעל שנה לאחר שטבעה כשעל סיפונה 118 מלחים. צופים רבים הגיעו לנמל רוסליאקובו, הסמוך לעיר הנמל הצפונית מורמנסק, כדי לצפות בצוללת שנגררה בידי הדוברה "ג'יינט 4". מסעה של הצוללת מים ברנטס ליבשה ארך יומיים, לאחר שביום שני היא חולצה מקרקעית הים שם שכבה בעומק של 100 מטרים.

הספינה תוצב על מתקן בדיקה ביבשה (מיבדוק) ברוסליאקובו ביום שבת. לאחר מכן, ינסו מומחים למצוא את הסיבה לטביעתה של הצוללת ב-12 באוגוסט שנה שעברה. הם ינסו גם לנתק את מחסן התחמושת הגרעינית של הצוללת. בחדשות בי.בי.סי דווח, כי עגינת הצוללת ביבשה מעלה חששות באשר לביטחון האוכלוסיה המקומית מפני סכנה של דליפה רדיואקטיבית מן הצוללת. על פי ההערכה, ימצאו בצוללת כ-30 עד 40 גופות.

במהלך חילוצה מן המעמקים, ניתקו המחלצים את חרטום הספינה שהכיל את מתקני השיגור של טילי הטורפדו, ושהיה, על פי ההערכה, מוקד הפיצוץ. המחלצים מתכוונים להוציא חלק זה מן המים בשנה הבאה. בניגוד למזג האוויר הקשה ששרר באזור במהלך ימי החילוץ, מסעה של קורסק הביתה אופיין בשמיים בהירים ומזג אוויר נוח.

סוכנות הידיעות הרוסית דיווחה כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שצוטט בידי דובר הקרמלין, אמר כי כל המאמצים יינקטו כדי "לגלות להראות לציבור את הסיבות האמיתיות לטרגדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully