וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל טעות, פעילות הכנסת תקוצר בשבועיים

פנחס וולף

18.3.2008 / 11:04

כך אישרה ועדת הכנסת. ח"כ סער: "הקואליציה לא מסוגלת לספוג עוד מפלות בועדות ובמליאה ולכן היא מבקשת לקצר את המושב"

ועדת הכנסת קיצרה היום (שלישי) בשבועיים את ימי פעילותה של הכנסת בשנה הקרובה. מושב החורף יקוצר בשבוע וכך גם מושב הקיץ. בכך הועדה קיבלה את בקשתו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) להקדים את היציאה לפגרת מושב החורף מ-13 באפריל ל-6 באפריל ואת הצעתו של ח"כ יעקב מרגי, יו"ר סיעת ש"ס, להקדים את היציאה לפגרה לאחר מושב הקיץ מ-16 באוגוסט ל-9באוגוסט. זאת לאחר שבעקבות טעות במזכירות הכנסת, עקב השנה המעוברת, הוארכו המושבים.

חברי הכנסת שתמכו בקיצור המושבים נמנים על הקואליציה, על יהדות התורה ועל המפלגות הערביות שבאופוזיציה. לעומתם, חברי הכנסת של הליכוד, ישראל ביתנו, האיחוד הלאומי-מפד"ל ובנוסף ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) התנגדו להחלטה.

במהלך ישיבה סוערת חברי הכנסת גפני וליצמן הציגו שתי גישות שונות על הקדמת הפגרה. ח"כ גפני טען, כי ציפה במשך זמן ממושך שחברים אחרים יבקשו להקדים את היציאה לפגרה לפני חג הפסח, אולם ראה שאף אחד לא עושה זאת, "משום שפחדו מהביקורת התקשורתית". לעומתו ח"כ ליצמן טען, כי "הצעת גפני עוזרת לקואליציה ולכן אני מתנגד לקיצור המושב".

"תקדים שגוי לגבי סמכויות הכנסת"

לדברי יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער, "אני מרגיש כבר את אווירת החופש הגדול ואני יודע שכולם רוצים ללכת הביתה, אך זה משול לשינוי כללי המשחק לפני סופו. קבוצה מסוימת רואה שהמשחק לא פועל לטובתה ורוצה לסיימו לאחר 85 דקות". הוא הוסיף, כי "הקואליציה לא מסוגלת לספוג עוד מפלות בוועדות ובמליאה ולכן היא מבקשת לקצר את המושב". יו"ר הועדה ח"כ דוד טל (קדימה) מסר בתגובה להחלטת הוועדה, כי הוא מבין את התנגדות האופוזיציה, אך חשוב לציין שמטרת הקיצור הוא לתקן טעות שנפלה במזכירות הכנסת.

ח"כ סער וחברו לסיעה ח"כ יולי אדלשטיין ערערו ליועצת המשפטית של הכנסת נורית אלשטיין על ההחלטה לקצר את מושב הכנסת. במכתבם הם כתבו כי "יו"ר הכנסת באישור ועדת הכנסת היא זאת שרשאית לקבוע את היום בו מסתיים מושב הכנסת", כתבו הח"כים. "עתה, בניגוד למסלול הקבוע, הרי שההחלטה שנתקבלה היום לקיצור מועדי כנסי החורף הקיץ מנוגדת באופן חזיתי למסלול הקבוע בתקנון. ועדת הכנסת אינה אמורה להניע מהלכים לקיצור המושבים. אי הקפדה בנוהג זה עלולה לגרום לפוליטיזציה בסוגייה זו, כמו גם לתקדים שגוי לגבי סמכויות בכנסת בהקשרים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully