וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האו"ם צופה במתרחש בטיבט ולא עושה דבר"

18.3.2008 / 10:13

המפגינים הטיבטים דורשים מהאו"ם לפתוח בחקירה לגבי אירועי סוף השבוע, במהלכם נהרגו עשרות. הדלאי למה איים בפרישה אם האלימות תסלים

מעל לאלפיים טיבטים הגיעו היום (שלישי) לעיר סיליגורי בצפון הודו על מנת לערוך את ההפגנה הגדולה ביותר באזור מזה שנים, ודרשו כי האו"ם יחקור את הדיווחים על הריגת מפגינים בסין. מאות נזירים מגולחי ראש בגלימות ארגמן, חלקם ילדים, הניפו את דגלי טיבט וצעדו ברחובות סיליגורי. המפגינים קראו סיסמאות כגון "אנו דורשים צדק, אנו רוצים חופש".

"האו"ם צופה במתרחש בטיבט, אך אינו עושה דבר", אמר דאווה גיילפו, מנהל ספרייה לתרבות טיבטית בכפר ההודי סלוגרה. "אנו מבקשים מהאו"ם שיפתח בחקירה".

נשים בלבוש מסורתי וצעירים הנושאים שלטים עליהם כתוב "לשחרר את טיבט" קראו לסין להפסיק את רצח העם הטיבטי, לשחרר את המפגינים העצורים ולהעניק לו עצמאות.

הדלאי למה מאיים בפרישה

ראש ממשלת סין וון ג'יהבאו האשים את הדלאי למה בארגון המהומות בטיבט ואמר כי חסידיו מנסים לחבל במשחקי אולימפיאדה בבייגי'ן הקיץ. וון הגן גם על פעולות הצבא הסיני בלהסה, בירת טיבט. "קיימות ראיות רבות המוכיחות כי המהומות היו מאורגנות מראש על ידי מקרובי הדלאי למה", אמר וון. "דבר זה רק מוכיח שטענת הדלאי למה כי הוא קורא לדיאלוג עם הממשל הסיני היא שקרית", הוסיף.

הדלאי למה הכחיש את טענות הממשלה הסינית כי הוא האחראי למהומות. לדבריו, הוא מעוניין באוטונומיה למדינת טיבט בתוך סין ולא בעצמאות. בנוסף, קרא הדלאי למה לחקירה לגבי אירועי סוף השבוע, במהלכם נהרגו לפי הדיווחים עשרות טיבטים על ידי הצבא הסיני. לטענתו סין מבצעת רצח עם תרבותי בטיבט. וון דחה את הטענה. "אלו הם שקרים", אמר. נציגי הגולים הטיבטים מעריכים כי מניין ההרוגים במהלך העימותים עם הצבא הסיני עומד על 80. לדברי הצבא הסיני, הוא נוקט במדיניות של איפוק ורק 13 אזרחים חפים מפשע נהרגו.

עוד אמר היום הדלאי למה כי במידה והמצב בטיבט יצא מכלל שליטה, הוא יאלץ לפרוש מתפקידו כמנהיג העם הטיבטי.

אמש פג האולטימטום אותו קבעה ממשלת סין להסגרת האחראים למהומות בלהסה. לעת עתה, עדיין לא פורסמו דיווחים לגבי פעילות כלשהי בעיר הבירה. עם זאת, לדברי עדי ראייה, המשטרה עוברת מדלת לדלת ומחפשת את המעורבים. עיתונאים זרים אינם מורשים להיכנס לטיבט ללא אישור מיוחד, אך וון אמר כי הוא שוקל לארגן ביקור מיוחד בעבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully