וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חופשיי הגליל" נטלו אחריות לדקירת הרב

ניר יהב, דני ליבר, יהושע בריינר ונתיב נחמני

18.3.2008 / 14:30

הרב מישיבת "עטרת כהנים" הותקף הבוקר סמוך לשער שכם ונפצע קל-בינוני. בצה”ל שוקלים להקדים את הטלת הסגר על הגדה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

ארגון "חופשיי הגליל - החוליה על שם עימאד מורנייה", נטל אחריות לדקירתו הבוקר (שלישי) של רב מישיבת "עטרת כהנים" בסמוך לשער שכם בעיר העתיקה במזרח ירושלים. כך נמסר בכרוז לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". הרב, בן 49, נדקר באורח בינוני לאחר שנדקר בצווארו ובראשו. צוותים של מגן דוד אדום פינו אותו לבית החולים "הדסה עין כרם" בעיר, שם אושפז בחדר הטראומה.

ארגון "חופשיי הגליל" נוהג לקחת אחריות על פיגועים רבים מבלי שביצע אותם, ולכן הוא זוכה למוניטין מפוקפק. מיד לאחר הפיגוע ב-7 במרץ בישיבת "מרכז הרב" שבו נרצחו שמונה תלמידים, נטל הארגון את האחריות.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה, כי שני בני אדם, ככל הנראה בני מיעוטים, תקפו את הרב ודקרו אותו. השניים הצליחו להימלט מהמקום, ומשטרת ירושלים פתחה בסריקות אחריהם.

זו אינה הפעם הראשונה שישיבת "עטרת כהנים" היא יעד לפיגוע. באוגוסט 2007 חטף ערבי ישראלי את נשקו של מאבטח הישיבה ופתח בירי, שכתוצאה ממנו נפצעו 11 בני אדם במצב קל עד בינוני. גם בניסיון זה נטל ארגון "חופשיי הגליל" את האחריות לפיגוע. בראש הישיבה עומד הרב שלמה אבינר מראשי הציונות הדתית.

במערכת הביטחון התריעו מפני ניסיונות לבצע פיגועים בעיקר באזור ירושלים וקו התפר. בעקבות הפיגוע, בצה"ל שוקלים להטיל את הסגר, שהיה אמור להתחיל הלילה, כבר במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully