וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פורים: כוננות שיא בכל הארץ

יהושע בריינר

18.3.2008 / 7:26

על רקע החשש לפיגוע נקמה על חיסולו מורנייה, במערכת הביטחון מונים בין 7 ל-10 התרעות לפיגועים. הלילה יוטל סגר מלא על הגדה. כוננות גבוהה גם בשגרירויות בחו"ל

במערכת הביטחון מונים בין שבע לעשר התרעות על פיגועים לקראת חג פורים ועל רקע ציון 40 יום לחיסולו של קצין המבצעים של חיזבאללה עימאד מורנייה. לאור החשש מפיגועי טרור, החליטו במערכת הביטחון להטיל החל מהלילה סגר מלא על הגדה המערבית. "אנחנו לא מתכוונים לקחת סיכונים מיותרים, וניערך ברמת הכוננות הגבוהה ביותר", אמר גורם ביטחוני בכיר. כמו כן, קיים חשש להסלמה אפשרית בגזרת עוטף עזה ובמערכת הביטחון הורו להימנע מהתכנסויות המוניות באזור.

במערכת הביטחון גם נושאים עיניים מעבר לים מחשש לפיגועי נקמה בנציגויות ישראליות ובמוסדות של הקהילה היהודית. החשש הוא כי חיזבאללה יבקש לנקום את חיסולו של מורנייה דרך פגיעה באינטרסים ישראלים או במוסדות יהודים בחו"ל. כמו כן, משלחות רשמיות שיוצאות לחו"ל הונחו לנקוט במשנה זהירות.

בתוך כך, בהערכת מצב שקיימה אתמולך המשטרה עלה החשש כי ארגוני טרור ינסו לחטוף קציני משטרה בכירים כנקמה על חיסולו של מורנייה. ב"הארץ" דווח, כי השוטרים הונחו, בין היתר, להפגין ערנות בעת כניסתם למכוניותיהם בחניה ו"לשבור שגרה" ולשנות את מסלולי נסיעתם ליעדים קבועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully