וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מכירה בהתנחלויות

סוכנויות הידיעות

17.3.2008 / 20:50

הרשת החברתית תאפשר לראשונה לתושבי היישובים מעבר לקו הירוק להגדיר את עצמם כתושבי ישראל

אתר הרשת החברתית פייסבוק יתיר מעתה לתושבי התנחלויות להגדיר את עצמם ברשת כתושבי ישראל - זאת, לאחר שעד כה האתר אפשר למתנחלים להצהיר כי מיקומם הוא "פלסטין" בלבד. ההחלטה התקבלה לאחר תלונות רבות מצד תושבי התנחלויות שהביעו זעם רב בנושא והאשימו את פייסבוק בכך שיש לרשת אג'נדה פוליטית.

"הופתעתי והתאכזבתי לגלות שעיר הולדתי אריאל רשומה בפייסבוק כחלק ממדינה שנקראת 'פלסטין'", כתב ארי צימרמן בבלוג ברשת. "אני אזרח ישראלי, כמו כל שאר תושבי ישראל. איש אינו גר ב'פלסטין'".

ברנדי ברקר, מנהלת אגף התקשורת בפייסבוק, אמרה כי המשתמשים בהתנחלויות המרכזיות יכולים לבחור כעת בין "ישראל" ל"פלסטין". היא הוסיפה שגם לתושבי חברון מוצעת האפשרות. לדבריה, כ-18 התנחלויות בגדה המערבית רשומות כרגע ברשת החברתית, וכי בעתיד יוספו לרשימה עוד רבות.

מנגד, משתמשים פלסטינים בפייסבוק התארגנו בקבוצות בנות אלפי אנשים שאיימו לבטל את חשבונותיהם אם לא תישאר אפשרות הבחירה ב"פלסטין" כמדינה. "יצרנו את קבוצה זו כדי שקולנו יישמע לא רק על ידי מנהלי פייסבוק אלא על ידי כל המשתמשים, ולהגיד לכולם שפלסטין היא מדינה ותמיד תהיה", אמר סאיף קאדומי, מייסד הקבוצה המכילה 4,700 חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully