וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי קלינטון, הגרסה הפציפיסטית

שי אילן

17.3.2008 / 20:05

המועמדת הדמוקרטית, שתמכה ביציאה למלחמה, טוענת כעת שהיא תעלה לציבור בארה"ב טריליון דולר ותפגע בכלכלה לטווח ארוך

המתחרה הדמוקרטית על המועמדות לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון התבטאה היום (שני) בחריפות נגד המלחמה בעירק. "אם ניקח בחשבון את העלויות לטווח רחוק של החלפת ציוד, טיפול רפואי בחיילים ופיצוי של הנפגעים ומשפחותיהם, המלחמה עשויה לעלות בסופו של דבר יותר מטריליון דולר", אמרה קלינטון. זאת בשעה שהכלכלה האמריקאית נתונה במשבר עליו אמר נגיד הבנק הפדרלי לשעבר אלן גרינספן שהוא "הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה". קלינטון טוענת שבכסף שתוציא ארצות הברית על המלחמה אפשר לממן ביטוח בריאות לקרוב ל-50 מיליון בני אדם.

קלינטון תקפה את המועמד הרפובליקני לנשיאות, ג'ון מקיין, הידוע כתומך במדיניותו של הנשיא היוצא ג'ורג' בוש, לפיה יש "להשלים את המלאכה" בעירק. "שניהם רוצים לכבול אותנו למלחמת אזרחים של מדינה אחרת, מלחמה בה איננו יכולים לנצח", לדברי קלינטון שהוסיפה: "בקצרה, המדיניות של בוש-מקיין היא לא ללמוד מהטעויות אלא לחזור עליהן".

"נסיגה אינה תבוסה"

קלינטון הבטיחה שאם תיבחר, היא תרכיב קבוצה של יועצים צבאיים שיגבשו תוכנית לנסיגת הכוחות האמריקאיים מעירק. זאת בתוך 60 יום מבחירתה לנשיאות. לדבריה, בניגוד לעמדתם של בוש ומקיין, נסיגה מעירק אינה תבוסה. השארת החיילים בעירק במשך 100 שנה היא תבוסה, אומרת קלינטון בהתייחסה להתבטאות של מקיין.

הילרי קלינטון תמכה ביציאה למלחמה בעירק בשנת 2003. מאז היא היססה לצאת נגדה באופן נחרץ, ולא תמכה בנסיגה מידית של החיילים עד כה. בניגוד לה, הסנטור ברק אובמה, המתמודד נגדה בבחירות הפנימיות במפלגה הדמוקרטית היה מתנגד חריף של המלחמה מלכתחילה והוא תומך בנסיגה מידית. קלינטון אמרה בעניין זה ש"הבטחות של מסע בחירות אינן תורמות לסיום מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully