וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפריל: תרגיל העורף הגדול בהיסטוריה

יהושע בריינר

17.3.2008 / 18:34

כלקח ממלחמת לבנון השניה, ידמה פיקוד העורף נפילת טיל כימי במרכז ת"א, מתקפה של הסורים בגולן ותרחישי קיצון נוספים. "כל אזרח במדינה יחוש את התרגיל על בשרו"

טיל כימי נוחת במרכז תל אביב, טילי גראד נופלים באשקלון ובנתיבות, סוריה מנסה להשתלט על רמת הגולן, ובתי החולים נערכים לקבלת אלפי פצועים. אלה הם רק חלק מהתרחישים שיתורגלו במהלך תרגיל ענק שיקיים פיקוד העורף בין 6 ל-10 באפריל.

במהלך חמשת ימי התרגיל, יתרגלו כלל מוסדות החינוך והמוסדות הציבוריים בארץ תרחישים שונים המדמים מצב חירום בעקבות מתקפה על ישראל. במסגרת התרגיל יעבדו גם משרדי הממשלה על תרחישים שיועברו אליהם בזמן אמת, ואפילו ראש הממשלה אהוד אולמרט יידרש לתת פיתרונות מיידיים על פי מידע שיוזרם אליו.

על פי התכנון, ביום הראשון של התרגיל, מוסדות החינוך יתרגלו ירדה למקלטים, ולאחר מכן יקיימו התלמידים שעת לימוד שתוקדש למתקפה על העורף. כמו כן, ב-8 באפריל תישמע צפירת אזעקה בכל הארץ, על מנת לוודא שכלל התושבים יודעים היכן להסתתר בשעת חירום והיכן נמצא המרחב המוגן שלהם.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות, כי התרגיל הוא אחד מלקחי מלחמת לבנון השניה. "בעקבות המלחמה הועלה הצורך בתרגול כלל העורף על מנת שיהיו מוכנים לכל תרחיש שלא יבוא", אמר הגורם.

מלבד פיקוד העורף, ישתתפו בתרגיל כל ארגוני הביטחון וההצלה, כולל בתי החולים ומשרד הממשלה. לראשונה מאז מלחמת לבנון השניה תשתתף בתרגיל גם מנהלת החירום הלאומית שהוקמה מחדש לאחר המלחמה. "כל אזרח במדינה יחוש את התרגיל על בשרו, החל מראש הממשלה ועד האזרח הקטן", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully