וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר: "תהליך הגיור יהיה ידידותי יותר"

פנחס וולף

17.3.2008 / 17:39

לדברי הרב הראשי, הרבנות תקים ועדה לבדיקת מערך הגיור ותנסה לייעל אותו. ח"כ ביילין: "להכיר בכל מי שרוצה להצטרף לעם היהודי"

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות, עריכה: נועם ורטהיים)

הרבנות הראשית תקים ועדה לבדיקת מערך הגיור. כך הודיע היום (שני) הרב הראשי לישראל שלמה עמאר במהלך ישיבת ועדת הפנים שהתקיימה בבניין הרבנות הראשית בירושלים. לדבריו, בתום עבודת הוועדה ועם יישום המלצותיה, "תהליך הגיור יהיה נכון יותר, נוח יותר וידידותי יותר".

ועדת הבדיקה תבחן בין היתר את התנהלות ועדת החריגים לענייני גיור חסרי אזרחות. על פי הנתונים שהוצגו בישיבת ועדת הפנים, מדי שנה מתקבלות כ-900 בקשות לגיור מאנשים חסרי מעמד. רק מחציתן עוברות את השלב הראשוני, ו-70% מתוכן מאושרות. "יש הרבה מה להקל בוועדת החריגים", אמר הרב עמאר.

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר פינס (העבודה), בירך על הודעת הרב עמאר, ואמר בתגובה: "אני מקווה שהשינוי יקל על דרך הייסורים אותה נדרשים לעבור המתגיירים היום. גם לנו, כבוד הרב, יש מצוות ואחת ממצוות הציונות היא רוב יהודי מוצק וברור". לדבריו, "חסימה מתמשכת ומכוונת של המבקשים להתגייר מנוגדת לערכי הציונות".

"לנתק את התלות מהממסד הדתי"

יו"ר מרצ ח"כ יוסי ביילין קבל על כך שהרבנות היא גורם היחיד שקובע "מיהו יהודי". "אסור להשאיר לך את מונופול על הקביעה מיהו יהודי", הוא אמר לרב עמאר. "התביעה מהממסד הדתי לערוך הקלות בתהליך דתי היא סוריאליסטית. על המדינה לנתק את התלות בממסד הדתי, להכיר במי שרוצה להצטרף לעם היהודי, אם בדרך דתית לפי כל הזרמים ביהדות ואם בדרך חילונית", הוסיף.

בתגובה, אמר ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כי הצעתו של ביילין תביא לכך "שיהיה קל יותר להיכנס לעם היהודי מאשר למועדון שותי הבירה. משמעות העמדה הזו היא פירוק המדינה".

בתוך כך, ח"כ פינס הגיש היום הצעת חוקף לפיה עולים מאתיופיה או צאצאיהם הלומדים במערכת החינוך יקבלו הודעה מסודרת ממשרד החינוך בתוך 60 יום מסיום הליך הגיור. בהודעה ייכתב כי תאריך גיורו הושלם, ושהוא רשום כיהודי. בנוסף, ייכלל בהודעה הסבר מפורט על זכויות התלמיד לבחור את זרם החינוך המועדף עליו והסבר על הזרמים השונים ומוסדות הלימוד בקרבת מגורם. הצעת החוק גם תאסור אפליה או הפרדה בין תלמידים עולי אתיופיה לאחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully