וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המו"מ יימשך במקביל למלחמה בטרור"

פנחס וולף וספי קרופסקי

17.3.2008 / 16:37

בתשובה להצעת אי אמון, אמרה שרת החוץ כי הטרור אינו עילה להפסקת המו"מ. "מי שטוען שיש להפסיק את המו"מ, שיסביר איך זה יפסיק את הטרור"

"המשא ומתן המדיני יימשך במקביל למלחמה בטרור". כך אמרה היום (שני) שרת החוץ ציפי לבני בתשובתה להצעת אי אמון של סיעת ישראל ביתנו בנושא "כישלון מדיניות בהתמודדות עם הבעיה הפלסטינית". לדבריה, "מי שטוען שיש להפסיק את המשא וממתן שיהיה ישר עם עצמו ויסביר איך זה יפסיק את הטרור".

לטענת לבני, הטרור אינו יכול לשמש תירוץ לממשלת ישראל להפסיק את המשא ומתן, כמו שפעולות צה"ל בעזה לא יכולות להוות עילה לפלסטינים להקפיא את התהליך המדיני. עם זאת, הבהירה לבני, כי "המשא ומתן הוא לא רישיון למישהו לעשות טרור, ולא מהווה חסינות לפעילות טרור".

לבני הוסיפה, כי בעזה נוצרת מדינת טרור. "נשק עובר מאירן דרך מצרים ומגיע לעזה ואנחנו לא יכולים להמשיך לחיות עם המצב הזה כאילו לא קורה דבר". עוד אמרה, כי "מאחר שאין לממשלה הפלסטינית יכולת לשלוט בנעשה בעזה, מחובתה לאפשר למדינת ישראל לפעול להגנת תושביה".

היום יחודש המו"מ

לבני התייחסה גם למצב הכלכלי ברשות, ואמרה כי על מדינת ישראל להבין שהנושאים הכלכליים הפלסטינים הם אינטרס ישראלי, מתוך ציפייה כי אלה יגרמו לחיזוק הגורמים הפרגמטיים בצד הפלסטיני, ואילו על הפלסטינים להבין שביטחון ישראל צריך להיות אינטרס פלסטיני.

"רק אם נילחם בטרור מצד אחד ומצד שני ננהל משא ומתן לשלום, נוכל להגיע להסדר, זאת בנוסף לשינוי המציאות ברמה היומיות כדי לתת תחושה לשני העמים שישנה התקדמות מעשית", סיכמה.

בתוך כך, צפויות להתחדש היום השיחות בין שני צוותי המשא ומתן הישראלי והפלסטיני – לראשונה מאז המבצע הצבאי בעזה והפיגוע בישיבת "מרכז הרב". ראש הממשלה אהוד אולמרט אישר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת שקיים מוקדם יותר עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "היום תתקיים פגישה בין שרת החוץ וצוותה כדי לקדם את המגעים עם אבו עלא", אמר אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully