וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה: הקצו חדר תפילה למוסלמים ב"סורוקה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.3.2008 / 15:23

ראש עיריית רהט פנה למנהל ביה"ח בב"ש בבקשה להקצות חדר תפילה למוסלמים הרבים המגיעים אליו. "נכון לעכשיו, מתפללים על הדשא"

ראש עיריית רהט, טלאל אל-קרינאווי, שיגר מכתב למנהל המרכז הרפואי "סורוקה" בבאר שבע, ד"ר מיקי שרף, ובו ביקש להקים חדר תפילה למוסלמים בבית החולים. בשיחה עם וואלה! חדשות מסביר אל-קרינאווי, כי מאז ומתמיד נוהגים המוסלמים הנמצאים בבית החולים להתפלל על הדשא, תחת כיפת השמיים. "הגיע הזמן שלקראת חגיגות השישים למדינה יקצה בית החולים חדר תפילה מסודר".

"בית החולים "סורוקה" הוא בית החולים האיזורי של כל הנגב וככזה הוא מעניק שירותים באופן שוויוני לכל האזרחים שמגיעים מכל רחבי המדינה", אומר אל-קרינאווי. "בבית החולים מבקרים מאות תושבים בדואים ומוסלמים, וזאת בנוסף לרופאים מוסלמים העובדים בו ולאזרחים מוסלמים המאושפזים בו. בביקוריי הרבים בבית החולים נאלצתי להתפלל על הדשא, שהוא אינו מקום טהור וקדוש. בנוסף, אין שום שטיח או בד שעליו ניתן להתפלל. זה לא מכובד".

לדברי ראש עיריית רהט, כפי שיש בית כנסת עבור האזרחים היהודים בבית החולים, צריך להיות גם מקום תפילה למוסלמים. "כתבתי למנהל בית החולים שאני מוכן לסייע לו, בין אם במשאבים ובין אם בהשגת תקציבים ממשרד הדתות", הבהיר.

מבית החולים "סורוקה" נמסר בתגובה: "במסגרת תוכניות הפיתוח של בית החולים, ובהתחשב בתקציבים שהוקצו לנושא, נשאף להקים חדר תפילה לטובת ציבור המוסלמים המבקר בבית החולים. נכון להיום לא קיים איזור מתאים להקצאת חדר תפילה ראוי לשמו. נציין כי באוניברסיטת בן גוריון, במרחק של כשתי דקות הליכה מבית החולים, קיים חדר תפילה מפואר שעומד לרשות הציבור הרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully