וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: פיצויים לבעלי עסקים בשדרות

17.3.2008 / 13:14

הצעת החוק אושרה פה אחד, ותחול רטרואקטיבית על נזקים שנגרמו החל מנובמבר 2006. דובר שדרות: "עשו לנו הפרד ומשול"

ועדת הכספים בכנסת אישרה פה אחד הצעת חוק לפיצויים לבעלי עסקים בשדרות ועוטף עזה, שיוחל באופן רטרואקטיבי החל מנובמבר 2006. בהצעת החוק תמכו גם חלק מאנשי שדרות. המתנגדים להצעה דורשים להקדים את מועד החלת הפיצויים החל מנובמבר 2005, מועד יציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה.

דובר עיריית שדרות, עו"ד יוסי פנחס כהן, הודיע כי הוא מתכוון להגיש עתירה לבג"ץ, בדרישה לכפות מתן פיצויים החל מ-2005. לדבריו, יו"ר ועדת הכספים סטס מיסז'יקוב עושה "הפרד ומשול" בין תושבי שדרות. "אנחנו לא במשטר קומוניסטי", אמר כהן. הצעת הפשרה הוצגה על ידי ח"כ שי חרמש (קדימה), תושב עוטף עזה בעצמו. לטענת מקורביו של ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), ריבלין הוא זה שהציע את הפשרה.

יו"ר ועדת הכספים סטס מיסז'ניקוב אמר בתגובה, כי "ועדת הכספים הצליחה להוסיף שישה חודשים וחצי לתקופה בה יוכלו התושבים ובעלי העסקים להגיש תביעת פיצויים. מדובר בהישג גדול למען התושבים, הסובלים כבר שנים ממצב ביטחוני בלתי אפשרי, שיש לו השפעה ישירה על מצבם הכלכלי".

"אם אני קיבלתי, שכולם יקבלו"

בהצעה תמך יגאל שלומי, בעל בית מאפה "אורן משי". בית המאפה שלו ספג פגיעת קסאם, ולטענתו בשנים האחרונות פחתו מכירותיו ב-50 אחוזים. לדבריו, לנציגי שדרות שהתנגדו להסדר "לא מגיע כלום. רבים מתושבי שדרות תומכים בפשרה, הבעיה היא שיש כאלו שרוצים להתעשר על חשבון המדינה". שלומי סיפר כי בעקבות החלטת ועדת הכספים יש בכוונתו להוריד את המחירים בעסק שלו למשך חודש: "אם אני קיבלתי, אני רוצה שכולם יקבלו".

תושב שדרות נוסף שהשתתף בדיון הוועדה, דני דהן, אמר לוואלה! חדשות כי הוא מתנגד להכללת גופי התעשיה, האולמות והעסקים הקטנים באותו הסדר. לדבריו אלו תחומים שונים, ש"לכל אחד צריך לתת את הפתרון שלו".

מוקדם יותר היום נרשמו חילופי דברים סוערים בין תושבי שדרות לחברי כנסת בדיון בוועדת הכנסת. במהלך הדיון תקף דובר עיריית שדרות עו"ד יוסף פנחס כהן את מיסז'ניקוב, וקרא לעברו: "הולכת אותנו שולל, אתה קובר את אנשי שדרות". הוועדה דנה בהצעת החוק של ח"כ סילבן שלום (ליכוד) לפיצוי עסקים קטנים ובינוניים בעת מלחמה, שאמורה לסייע באופן מיידי לתושבי שדרות.

"פשרה נכונה והגיונית"

"ברור לי שלא כל תושבי שדרות ישמחו עם ההסדר", אמר בתגובה ח"כ רובי ריבלין, "אך אני סבור שוועדת הכספים הצליחה לגשר ביניהם ובין משרד האוצר, ולהתערב לטובת שדרות בסדרי העדיפויות של הממשלה".

"אני חושב שהפשרה נכונה והגיונית", אמר ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה). "המדינה הופכת להיות מדינה שמטפלת בצורה שונה בשלושה אזורים: תל אביב, ירושלים ויתר חלקי הארץ. הבעיה היא שבזמן השפע הנגב והגליל לא נהנו. צריך לייחד את התקציבים בעיקר לפריפריה, לחתוך בבירוקרטיה ולהקים מפעלים חדשים".

לעומתו, חושב ח"כ ניסן סלומיאנסקי (איחוד לאומי-מפד"ל) כי הפשרה היא כאובה. "אנו רוצים לעודד את תושבי שדרות. כדרכן של פשרות, וכדי שהאוצר לא ימשוך את התקנות, הסכמנו על הפשרה שהיא טובה אף יותר ממה שקיבלו תושבי הצפון. בעלי העסקים צריכים לדעת שמדובר בחצי שנה יותר ממה שהאוצר הציע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully