וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מעוניינת בהידברות עם סוריה"

ספי קרופסקי

17.3.2008 / 14:11

רה"מ אמר את הדברים בפתח הישיבה המשותפת לשתי הממשלות. לאחר הפגישה אמר: "גם בגרמניה וגם בישראל עוקבים בדאגה אחר המהלכים של אירן"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הסתיימה הישיבה המשותפת של שתי הממשלות, הישראלית והגרמנית, במשרד ראש הממשלה בירושלים. מוקדם יותר, בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי "ישראל מעוניינת בהדברות עם סוריה". לדבריו, "הדברות עם דמשק תוביל להתנתקותה מציר הרשע".

במסיבת עיתונאים משותפת לאחר הישיבה אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט כי "כשמדובר ביחסים בין ישראל לגרמניה זה משהו בעל תוכן, משמעות וסמליות לאין שיעור. אין טעם להיכנס לדיון מורכב והיסטורי. איננו שוכחים דבר אבל איננו מוותרים על הסיכוי לפעול ביחד על מנת להביא לעתיד טוב יותר של פיוס ושלום".

עוד ציין אולמרט כי במהלך פגישותיו עם מרקל דנו השניים בתהליך המדיני עם הפלסטינים. ראש הממשלה הדגיש כי ישראל מחויבת להמשך המשא ומתן עם הפלסטינים, על בסיס מתווה "שתי מדינות לשני עמים, עוד בשנה הזו". כמו כן הוסיף ראש הממשלה, כי המלחמה בארגוני הטרור תמשך: "ישראל תמשיך ולהכות בטרוריסטים", הדגיש.

בסוגיית הגרעין האירני אמר אולמרט כי "גם בגרמניה וגם בישראל רואים בצורה דומה ובדאגה חמורה את המשך המהלכים של אירן להתחמשות גרעינית, ושנינו שותפים למחשבה שיש לבצע שורה של מהלכים בעניין".

באשר למצב בדרום אמר אולמרט כי "על הממשלה לעשות הכל כדי להגן על אזרחיה וכך תעשה, אך בה בעת תפעל לקדם התהליך המדיני. משא ומתן אינו ברירת מחדל בעבורנו, אנו מקיימים אותו כי אנו סבורים שיש סיכוי להגיע להסכם". כמו כן ברך ראש הממשלה את הקאנצלר מרקל וציין כי מדובר במפגש היסטורי.

שר הכלכלה הגרמני: "אבו מאזן חלש"

שר הכלכלה הגרמני מיכאל גלוס אמר לשר התמ"ת אלי ישי (ש"ס) בפגישתם היום (שני), כי "אבו מאזן הוא מנהיג חלש שאינו שולט על עמו". לפי לשכתו של ישי, הביע השר גלוס תמיכה בעמדתו של יו"ר ש"ס כי יש להתמקד בחיזוק הכלכלה הפלסטינית לפני משא ומתן על סוגיות הליבה.

שרת החוץ ציפי לבני, הדגישה בפגישתה עם מקבילה הגרמני פראנק שטיינמייר כי "המשא ומתן שמתנהל היום לא ישנה כשלעצמו את המצב ברצועה". לדברי לבני, "החמאס שולל את קיומה של ישראל, פועל נגדה והברחות של נשק אירני דרך מצרים לרצועה מגדילות את טווח האיומים והופכות אוכלוסיות רחבות נוספות לחיות תחת האיום. שקט מקרי הוא לא מענה".

בנושא הגרעין האירני אמרה לבני למקבילה הגרמני, כי נדרשת הרחבת הפעילות מול טהרן. "ישראל מקווה שגרמניה תמשיך בפעילותה בנושא זה ותוביל לפעילויות נוספות באירופה", אמרה שרת החוץ. כמו כן הזהירה לבני כי "מדינות ערביות מתונות המאוימות על ידי אירן יפרשוו היסוס של הקהילה הבינלאומית כחולשה וזה עלול לגרום להתקרבותן לאירן ולשינוי דרמטי במפת המחנות באזור".

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרה הבוקר (שני) במוזיאון "יד ושם" בירושלים, בליווי ראש הממשלה ושמונה שרים מממשלתה. בסוף הביקור אמרה מרקל, כי "מתוך מודעות לאחריותה ההיסטורית, דואגת הרפובליקה של גרמניה לאחריות משותפת לזכרון השואה בעתיד". הקאנצלרית הניחה זר, וסיירה בין מיצגי המוזיאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully