וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: השמרנים זכו ברוב בפרלמנט

16.3.2008 / 20:23

תומכי אחמדינג'ד זכו ב-163 מושבים מתוך 290. 40 מושבים למתנגדי הנשיא. למרות היתרון, הפרלמנט לא מתכוון להקל על חיי אחמדינג'ד

השמרנים תומכיו של נשיא אירן מחמוד אמדינג'ד זכו ברוב בפרלמנט, כך דיווחה היום הטלוויזיה האירנית. אחרי ספירת מרבית הקולות מסתמן כי לשמרנים, המכונים "פרינציפליסטים", יהיו 163 מתוך 290 מושבים בפרלמנט. עד כה זכו הרפורמיסטים, מתנגדי אחמדינג'ד, ב-40 מושבים בלבד. 47 מהנבחרים מוגדרים עצמאיים. גם בפרלמנט היוצא שלטו השמרנים.

במערב ביקרו את הבחירות באירן משום שהשלטונות מנעו מחלק ניכר ממתנגדי אחמדינג'ד להיות מועמדים. האיחוד האירופי הביע את צערו על כך שהבחירות לא היו חופשיות. למרות ההתערבות השלטונות במהלך הבחירות, ולמרות הניצחון של השמרנים, הפרלמנט לא מתכוון להקל על אחמדינג'ד. גם בין השמרנים יש מתונים המבקרים את מהלכיו של הנשיא, במיוחד בתחום הכלכלי.

הרפורמיסטים מאשימים את אחמדינג'ד במפורש בגרימת האינפלציה המוגברת במדינה שהגיעה ל-19 אחוז השנה. לטענת מתנגדי הנשיא, הוא בזבז את ההכנסות של אירן מנפט על סובסידיות וחלוקת כספים. קיים סיכוי שהשמרנים המתונים יחברו לרפורמיסטים כדי להקשות על הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully