וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מנסה להתעצם בכל רחבי הגדה"

יהושע בריינר

16.3.2008 / 13:32

לדברי גורם ביטחוני, הארגון פרוס בכל הערים ומנסה ללא הרף להוציא פעולות נגד ישראל. בעזה מפגינים אלפים נגד המצור

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בעוד בצה"ל חוששים מהתעצמות חמאס בגדה, בעזה מפגינים אלפים כנגד המצור הישראלי על הרצועה. הלוויותיהם של שלושת החמושים שנהרגו בסוף השבוע מירי כלי טייס של צה"ל נערכו היום, ואלפים יצאו אחריהן להפגנות נגד המצור הישראלי, כשהם נושאים שלטים בנוסח: "הפסיקו להרוג אותנו", "אין דלק, אין סחורות" ו"לא למצור".

בתוך כך, בצה"ל מזהירים, כי חמאס ממשיך בניסיונותיו להתעצם ולהשתלט על הגדה המערבית. "חמאס מנסה בכל כוחו להתעצם בכל רחבי יהודה ושומרון", אמר היום (ראשון) גורם ביטחוני לוואלה! חדשות. לדברי הגורם, "הארגון פרוס בכל ערי הגדה ולא רק בחברון, וכל העת הוא מנסה להוציא פעולות גם נגד חיילי צה"ל, אבל בעיקר פעולות בעורף ישראל".

הגורם הוסיף, כי עשרות המעצרים שצה"ל מבצע בגדה מדי שבוע הם הגורם המרכזי לכך שחמאס אינו מצליח להרים ראש מחוץ לעזה. "בכל רחבי יהודה ושומרון מתנהלת מלחמה שקטה. הכוחות פועלים בעומק השטח ועוצרים כל שבוע בין מאה למאה ארבעים איש. חלקם הגדול משוחרר כעבור זמן קצר, אך אותם עצורים הם גם אלה שמייצרים מודיעין איכותי מאוד שמוביל אותנו לתאי ההתארגנויות. עוד אמר הגורם, כי "השקט שנראה לכאורה על פני השטח הוא מטעה, כי בתוך הערים יש כל העת התארגנויות לפעולות נגד ישראל".

"עלייה חדה במטעני חבלה"

על פי מערכת הביטחון, בשנה החולפת חלה עלייה של כ-115% בהעברת מטעני חבלה בתוך הגדה. נתון זה מגביר את החשש כי הארגונים מפחיתים את כמות הפיגועים המוגדרים כקלים יותר, כמו השלכת בקבוקי תבערה, במטרה להוציא פיגוע איכותי.

בצה"ל מציינים, כי בחודשים האחרונים פעלו כוחות הביטחון לסגירת מוסדות הדעווה - ארגון הצדקה של חמאס. ישראל מייחסת לארגון העברת כספים לצורך פיגועים וגיוס פעילי שטח.

"מצב הפלסטיני בגדה טוב יותר"

עם זאת, טוענים בצה"ל כי חרף המהומות שהיו לפני כעשרה ימים בגדה המערבית בעקבות הפעולות בעזה, "אי אפשר להתעלם מהעובדה כי המצב של הפלסטינים היום טוב יותר מבעבר". לדברי גורמי ביטחון, מספר המחסומים בין היישובים פחת, ובשנה החולפת נכנסו יותר פועלים פלסטינים לעבודות בשטח ישראל.

"ברגע שבשטח ישנו שקט יחסי, והכוחות נכנסים בעיקר בלילה על מנת שלא לגרום לחיכוך מיותר עם הציבור, אז גם התושבים המקומיים מרגישים שהמצב רגוע יחסית", אמר הגורם הביטחוני. "בתוך ארבע שנים פחתה האבטלה בכ-40%, כך שבסך הכל אפשר לראות שעל אף הפעולות של צה"ל, חיי היום יום של הפלסטינים השתפרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully