וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועלם: "מלחמה עם ישראל? בהחלט אפשרי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.3.2008 / 10:33

שר החוץ הסורי נשאל אם ישראל מתכוננת למלחמה, "כל האפשרויות פתוחות". ענה. על חיזבאללה: "ידידי סוריה"

"חיזבאללה אינו נאמן של סוריה, אלא ידיד שלה". כך מבהיר שר החוץ הסורי וואליד מועלם בראיון לעיתון הכוויתי "אל-אנבא". "חיזבאללה נאמן ללבנון ולבעיותיה", הבהיר. "כל אדם הגיוני צריך להכין את עצמו לכל אפשרות שיש, נוכח המדיניות המשוגעת שמעודדת ארצות הברית, שמטרתה אינה השגת יציבות וביטחון באיזור".

מועלם נשאל אם הוא חושב שישראל מתכוננת למלחמה נגד לבנון או סוריה על מנת להימנע מהתעסקות במשבריה הפנימיים. "כל האפשרויות פתוחות", ענה. בנוגע לאפשרות שישראל מעורבת בחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, אמר שר החוץ הסורי כי "החקירה נמשכת. איני רוצה לקפוץ לתוצאות החקירה. יחד עם זאת, בכל פעם שמתבצע פשע גדול צריך לשאול מיהו המרוויח מכך. ישראל עומדת בראש הרשימה של מפיקי התועלת מכך".

בתגובה לטענה כי סוריה מעורבת בחיסולו של מורנייה, אמר מועלם כי "מי שאומר זאת אינו מכיר את פרטי החקירה". מועלם דחה את הטענה כי מדובר בפירצה ביטחונית. "פשעים מסוג זה מתבצעים בערי בירה רבות בעולם, ואיני יכול לתאר זאת כפירצה מודיעינית. בנוסף לכך, מורנייה נהג להיכנס לדמשק עם שם בדוי, והוא גם גר בשכונה שבה חשבו השכנים כי הוא נהג. לא היו לו שומרי ראש והוא לא נקט באמצעים ביטחוניים".

מועלם ציין כי הביטחון הסורי הוא זה האמון על חקירת חיסולו של מורנייה. "אנו משקיעים מאמצים כבירים להשלים את החקירה. על תוצאותיה נודיע לאחר שתסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully