וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים מגבירה מאמצים לכינון הפסקת אש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.3.2008 / 9:23

מקורות מצרים ופלסטינים מסרו לעיתון כוויתי כי המאמצים לגיבוש הפסקת אש לא הופסקו. בכיר חמאס: "מעוניינים בהפסקת אש"

בהמשך לדיווחים מהימים האחרונים ממשיכים גורמים ערבים להבהיר כי המאמצים להפסקת אש טרם הסתיימו. מקורות מצרים ופלסטינים בכירים מסרו לעיתון כוויתי כי בניגוד למה שפורסם במספר כלי תקשורת, המאמצים המצריים לגיבוש הפסקת אש בין הפלסטינים לישראל לא הופסקו ולא הוקפאו.

המקורות הבהירו כי "קהיר ממשיכה להשקיע מאמצים מול ישראל לגיבוש הפסקת אש. הפלגים הפלסטינים קיבלו אותה אם כי ישראל ממשיכה להציב תנאים למצרים ולחמאס". לדבריהם, במהלך הימים האחרונים הגבירה מצרים את מגעיה עם ישראל וארה"ב במטרה לגבש הפסקת אש.

"מצרים הודיעה לישראל ולוושינגטון כי אם ישראל תמשיך לבצע פעולות צבאיות, יועמקו המתח והאלימות, ואילו הפלגים הפלסטינים הודיעו למצרים כי הדדיות בהפסקת אש היא תנאי מרכזי", מסרו המקורות. "מצרים מסבירה את המשך ירי הרקטות האחרון לעבר ישראל בכך שהוא בוצע בתגובה למתקפה ישראלית שהובילה לחיסול חמישה פעילים פלסטינים בגדה".

בתוך כך, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בגדה, אבו אל-מג'ד, מסר לעיתון כי "חמאס וחוליות לוחמות אחרות מעונינות בהפסקת אש אם כי ישראל אינה מעונינת בה וטוענת כי אנו רוצים בה על מנת להתחמש מחדש". הבכיר הכחיש עוד כי ארגונו הפעיל לחץ על הג'יהאד האיסלמי להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully