וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאנצלרית גרמניה מגיעה לביקור בישראל

ספי קרופסקי

16.3.2008 / 5:59

אנגלה מרקל תגיע לביקור בן 3 ימים, במהלכו תבקר ביד ושם ותנאם במליאת הכנסת. אתמול אמרה: "מי שמאיים על ישראל, מאיים עלינו"

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל צפויה להגיע היום (ראשון) לישראל לביקור רשמי בן שלושה ימים. לקאנצלרית תתלווה משלחת שתורכב מחברי פרלמנט וחברי ממשלה גרמנים.

מחר תבקר מרקל במוזיאון "יד ושם" בירושלים, וביום שלישי היא צפויה לנאום בשפה הגרמנית במליאת הכנסת. כמו כן תתקיים ישיבה משותפת לשתי הממשלות, הישראלית והגרמנית. לאחר מכן תוועד מרקל עם ראש הממשלה אהוד אולמרט.

לאחר טקס קבלת הפנים הרשמי בנמל התעופה בן גוריון, תיסע מרקל לשדה בוקר, קיבוצו של דוד בן גוריון, שם תסייר בליווי נשיא המדינה שמעון פרס. השניים יניחו זרים על קברו של בן גוריון, יסיירו בצריפו של אבי האומה, יבקרו ביקב וייפגשו עם ילדי וחברי הקיבוץ. לאחר הסיור יעניקו השניים הצהרות משותפות, ויעשו את דרכם לירושלים.

אתמול הביעה מרקל את הזדהותה עם מדינת ישראל נוכח האיומים הניצבים בפניה, ובמיוחד האיום האירני. במסגרת נאום הרדיו השבועי שלה אמרה מרקל, כי "מי שמאיים על מדינת ישראל, מאיים גם עלינו". הקאנצלר הצהירה כי תכנית הגרעין האירנית אינה יכולה להמשך, וציינה כי "על אירן לנהוג סוף סוף על פי הכללים הבינלאומיים".

בברלין מעוניינים לקדם את המשא ומתן המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית, ובנוסף לביקורה של מרקל צפוי להתקיים בבירה הגרמנית בחודש יולי כנס שיעסוק בחיזוק חלק מהתשתיות של הרשות הפלסטינית. ואולם בניגוד לפרסומים קודמים – אין כוונה לעסוק בכנס בנושאי הליבה המרכזיים של המשא ומתן בין הצדדים.

במשרד החוץ בירושלים מתכוננים לקראת שלושה ביקורים נוספים: סגן נשיא ארה"ב דיק צ'ייני, המועמד הרפובליקני לנשיאות הסנטור ג'ון מקיין, ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב - צפויים כולם לבקר בישראל במהלך השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully