וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ העבודה: הוסרו הצעות חוק של פרידמן

ספי קרופסקי

15.3.2008 / 18:44

הצעת החוק הראשונה מתייחסת למספר השופטים בוועדה לבחירת שופטים, השנייה מבקשת לבטל המינויים הזמניים בביהמ"ש העליון

שתי הצעות חוק של שר המשפטים דניאל פרידמן (קדימה), שהיו אמורות לעלות מחר (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, הורדו מסדר היום בשל לחץ שהפעילו שרי מפלגת העבודה, המתנגדים לרפורמות שמוביל השר פרידמן.

מדובר בשתי הצעות שהגיש שר המשפטים בתחילת השנה. החוק הראשון מתייחס למספר השופטים בוועדה לבחירת שופטים, והצעת החוק השנייה מבקשת לבטל את המינויים הזמניים בבית המשפט העליון.

יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק, שהתבטא בתקופה האחרונה מספר פעמים כנגד הרפורמות של שר המשפטים, אמר הערב (שבת) כי "שמירה על מעמדו של בית המשפט העליון הוא חלק מעמדתה של מפלגת העבודה, ומקווי היסוד של הממשלה והוא חשוב לאזרחי המדינה".

פרידמן מבקש למעשה לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, כך שבמקום תשעה חברים היא תורכב מ-11. מספר נציגי בית המשפט העליון - כיום שלושה - יופחת לשניים בלבד וישווה למספר נציגי הממשלה והכנסת. הממשלה תבחר שני נציגים: איש ציבור ושופט בדימוס. נציג נוסף ימונה מהעולם האקדמי. המשמעות של המהלך – הרחבת סמכויות הממשלה על פני אלו של בית המשפט העליון.

לפני כשבועיים נחל השר פרידמן הצלחה, כשהעביר בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק בתי המשפט שבמסגרתו הוקנתה לשר המשפטים סמכות לקבוע, בהתייעצות עם נשיאת העליון דורית ביניש, אילו סוגי תיקים לא יידונו בבית משפט חדש שמוקם, אולם הוא לא יהיה חייב לקבל את עמדתה. זאת, בניגוד לעמדת מפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully