וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר חיסל 3 חמושים בעזה

יהושע בריינר וניר יהב

16.3.2008 / 0:15

3 ההרוגים מהג'יהאד האיסלמי היו בדרכם לשיגור קסאמים. שניים מחברי החולייה היו מעורבים בירי בו נפצע הילד אושר טוויטו בשדרות

לראשונה מזה למעלה משבוע תקף צה"ל אמש (שבת) ברצועת עזה, במבצע משותף של חיל האוויר והשב"כ, וחיסל שלושה פלסטינים שלדבריו היו חמושים ברקטות קסאם בדרכם לשיגור. בתקיפה אווירית נוספת פגע חיל האוויר בשני חמושים באזור בית להייה. צה"ל נמנע השבוע מתקיפות ברצועה למעט פעולה אחת שבה יורט משגר רקטות. ההרוגים בתקיפה הם באסל שאבט, מוחמד א-שאער וחסן שקורה.

במערכת הביטחון טוענים, כי התקיפה הראשונה בוצעה נגד אותה חוליית מחבלים ששיגרה את הקסאם שפגע בבני משפחת טוויטו בחודש שעבר. מהירי נפצע הילד אושר טוויטו והרופאים נאלצו לקטוע את רגלו.

מקורות פלסטינים מדווחים כי מדובר בחולייה של פעילים בפלוגות "אל-קודס" של הג'יהאד האיסלמי, שעמדו לשגר רקטות קסאם לעבר ישראל. לפי הדיווח, שלושה אזרחים נהרגו בתקיפה של כלי טיס ישראלי בסמוך לבית הספר "אבן אל-ארקם", מזרחית לעיר עזה. עדי ראייה מסרו כי לפני התקיפה הורגשה תנועה ערה של כלי טיס באוויר. לטענתם, כלי הטיס שיגר טיל לעבר קבוצה של פלסטינים ששהו במקום.

לאחר שאמש פגע חמאס במסוק של חיל האוויר והסב לו נזק קל, מסרו גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, כי הארגון "ימשיך לפגוע בכלי טיס, כלי רכב וחיילים ישראליים בכל דרך אפשרית". לדבריהם, "לא נרשה לכיבוש לפגוע בבני עמנו ללא תגובה חזקה ומרתיעה".קצין בכיר בצה"ל אישר אמש כי המסוק נפגע מירי בנשק קל. לדבריו, הנזק שנגרם למסוק היה קל מאוד ובשום שלב לא נשקפה סכנה לאנשי צוות האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully