וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מצרי: ממשלת ישראל חלשה ולא יציבה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.3.2008 / 10:36

לדברי הבכיר, ישראל אחראית לכישלון המגעים לגיבוש הפסקת אש. הוא הוסיף, כי חמאס מתעקש על כך שהפסקת האש תכלול גם את הגדה

מצרים מנסה לחדש את הפסקת האש בין ישראל לחמאס. מקור מצרי בכיר האשים (שבת) את ממשלת ישראל בכישלון המגעים לגיבוש הפסקת אש. "ממשלת ישראל חלשה ואינה יציבה. היא מושפעת מדעת הקהל ואינה משפיעה עליה".

"לשר הביטחון אהוד ברק", ממשיך המקור, "יש שיקולים משלו, ובמסגרתם הוא מעוניין לשפר את מעמדו בתוך מפלגת העבודה משום שהוא שומע קולות בתוך המפלגה שקוראים לו להתפטר. למרות שהמחנה שתומך בו גדול מהמחנה שמתנגד לו, ברק עושה כל דבר אפשרי על מנת להשיג את תמיכת האופוזיציה מבית".

המקור גילה עוד, כי מצרים משקיעה כעת מאמצים על מנת לייצב את הפסקת האש כדי שהמצב בין הפלסטינים והישראליים לא ידרדר מחדש. לדבריו, ישראל מעוניינת בכינון הפסקת אש עם הפלסטינים ברצועת עזה בלבד אך לא בגדה המערבית וזאת בניגוד לחמאס "שמתעקש על כך שהפסקת האש תכלול גם את הגדה".

בתוך כך, בכיר בג'יהאד האיסלמי המקורב למזכ"ל הארגון רמדאן שלח, הטיל גם הוא על ישראל את האחריות לכישלון המגעים לגיבוש הפסקת אש. "אי אפשר לדבר על הפסקת אש בצל המשך החיסולים. לא תהיה הפסקת אש מצד אחד בלבד".

הבכיר ציין עוד, כי הפלגים הפלסטינים לא מקבלים את התנאי הישראלי לכינון הפסקת אש ברצועה בלבד לאל הגדה. "אנו עם פלסטיני אחד הן בגדה והן הרצועה. ישראל רוצה להעמיק את ההפרדה באופן זה שלא יהיה ניתן להגיב ברצועה למה שקורה בגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully