וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: השמרנים שמרו על כוחם בבחירות

15.3.2008 / 2:29

לפי תוצאות ראשוניות, המפלגות שנאמנות לאחמדיניג'ד זכו לרוב בבחירות לפרלמנט. ארה"ב: "הבחירות במדינה - משחק מכור"

לפי תוצאות ראשוניות, זכו הכוחות השמרנים, באירן, בראשותו של הנשיא מחמוד אחמדיניג'ד לרוב בבחירות לפרלמנט. שר הפנים האירני, מוסטפה פורמואההדי, אמר כי תוצאות רשמיות יפורסמו במהלך הבוקר. הקלפיות במדינה נסגרו אמש (שישי) חמש שעות לאחר השעה המקורית, וזאת כדי לגרום לשיעורי הצבעה גבוהים. גורמים רשמיים במדינה ציינו כי אחוזי ההשתפות בבחירות עמדו בסופו של דבר על 60%.

במוקד הבחירות עמדה פסילתם של למעלה מ-1,700 מועמדים המשתייכים לזרם הרפורמיסטי בטענה כי "הם לא מספיק נאמנים לאיסלם". בתגובה, קראו ראשי המפלגות הרפורמיסיטיות להחרים את הבחירות. את הזרם הרפורמיסטי מוביל הנשיא לשעבר חתאמי, שמתח ביקורת חריפה על מדיניותו הכלכלית של אחמדיניג'ד. שלא בגלוי, מתחו גורמים בכירים בזרם הרפורמיסטי ביקורת חריפה גם על תוכנית הגרעין האירנית ועל התבטאויותיו של הנשיא אחמדיניג'ד נגד ישראל והמערב והאשימו אותו בבידוד הבינלאומי ממנו סובלת המדינה.

ארצות הברית מתחה גם היא ביקורת חריפה על הבחירות באירן. דובר משדר החוץ האמריקאי, שון מקורמק, אמר כי "הבחירות האלו בושלו מראש". לדבריו, "האירנים יכלו לבחור בין מועמד אחד לנשיא לבין מועמד אחר לנשיא".

המנהיג העליון של אירן, האייטולה עלי חמינאי פרסם הודעת תמיכה במפלגות השמרניות וקרא "להצביע עבור אלו שיסייעו לממשלה". מנהיג רפורמיסטי בכיר מתח ביקורת על חמינאי ואמר כי "זו הפעם הראשונה שהמנהיג העליון קורא בפומבי להצביע עבור מפלגה מוסימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully