וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי האיחוד: הבניה בהתנחלויות לא חוקית

14.3.2008 / 19:15

מנהיגי מדינות אירופה גינו את תוכניות הבניה של ישראל בשטחים. "הבניה מאיימת על האפשרות להגיע לפתרון מוסכם על הצדדים". עיתון גרמני: גרמניה תארח פסגת שלום בתחילת יוני

מנהיגי האיחוד האירופי גינו היום (שישי) את תכניות ישראל לבנות מאות יחידות דיור בהתנחלויות, וקראו לישראל לפעול במהירות להחייאת תהליך השלום. "האיחוד האירופי חוזר ואומר כי בנייה בכל השטחים הפלסטינים הכבושים, לרבות במזרח ירושלים, מנוגדת לחוק הבינלאומי", נאמר בהצהרת נשיאות האיחוד בתום ועידה שערכו מנהיגיו.

"הבנייה בהתנחלויות קובעת מראש את תוצאות המשא ומתן המדיני, ומאיימת על האפשרות להגיע לפתרון מוסכם על שני הצדדים. לפיכך, קוראת מועצת האיחוד האירופי לישראל לפעול מידית בנושא ההתנחלויות והמאחזים הלא חוקיים", קבעו המנהיגים.

דיון מנהיגי האיחוד בבניה בשטחים התקיים על רקע החלטת הממשלה לאשר בניית 750 יחידות דיור בגבעת זאב שמעבר לקו הירוק. היום קרא ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד לישראל להקפיא לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות. בצאתו מהפגישה עם המפקח מטעם ארצות הברית על מימוש מפת הדרכים הגנרל ויליאם פרייזר, אמר פיאד, כי רק כך תתאפשר הקמתה של מדינה פלסטינית. "הקפאת ההתנחלויות פירושה לא להניח אפילו לבנה אחת", הבהיר.

בתוך כך, היומון הגרמני "זואדדויטשה צייטונג" מדווח כי גרמניה תארח פסגת שלום בתחילת יוני בה ישתתפו מדינות ערב, ישראל והרשות הפלסטינית. לפי הדיווח, יוזמי הפסגה הם קנצלר גרמניה אנגלה מרקל ושליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר ומטרתה היא לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully