וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לא הגיע לישיבה עם פיאד ופרייזר

14.3.2008 / 11:42

המפקח האמריקאי על מימוש מפת הדרכים ערך פגישה ראשונה עם שני הצדדים. ברק היה אמור להשתתף, אך שלח את עמוס גלעד

גנרל וויליאם פרייזר, המפקח מטעם ארצות הברית על מימוש מפת הדרכים, קיים היום (שישי) לראשונה פגישה משותפת עם הנציגים הישראלים והפלסטינים. הפגישה היתה אמורה להיערך בנוכחות שר הביטחון אהוד ברק וראש ממשלת הרשות הפלסטינית סלאם פיאד, אולם ברק נמנע מלהגיע ושלח את יועצו הבכיר עמוס גלעד במקומו.

החלטת ברק שלא להגיע לפגישה הפתיעה מאוד את הבכירים האמריקאים והפלסטינים. דוברת של ברק אמרה לרויטרס כי גלעד בקיא בנושאים שפרייזר אמור היה להעלות בפגישה, אך היעדרו של השר עצמו מהפגישה, שנקבעה על ידי שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס, לא מובנת לגורמים. פרייזר מסר לשרה רייס דו"ח חסוי ראשון על מימוש מפת הדרכים לאחרונה, וזו הפגישה הראשונה שהוא עורך בנוכחות הצד הישראלי והפלסטיני במקביל – מה שהופך את ההיעדרות של ברק למפתיעה אף יותר.

חלקם העריכו כי ברק מבקש להימנע מהביקורת האמריקאית על ישראל, כפי שנשמע בימים האחרונים מוושינגטון. "ארצות הברית רואה את הרחבת ההתנחלויות כמנוגדת למחויבויות ישראל במסגרת מפת הדרכים, והבהרנו זאת לישראל", אמרה רייס ביום רביעי. "אמרתי להם גם כי זה בהחלט לא עוזר לתהליך השלום".

במקביל, העבירו הגורמים בוושינגטון ביקורת על הפלסטינים, גם אם מרוככת יותר, ואמרו כי עליהם לעשות יותר כדי לרסן את החמושים בגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully