וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזכרה ב"מרכז הרב": "חסרה אחדות בעם"

פנחס וולף

13.3.2008 / 20:42

מאות הגיעו ל"מרכז הרב" במלאת שבוע לפיגוע. ראש הישיבה ספד בבכי: "נתגבר ונתחזק". הרב עובדיה קרא: "אל נקמות השם"

בישיבת "מרכז הרב" בירושלים מכונסים הערב מאות אנשים לאזכרה ועצרת תפילה במלאת שבוע להירצחם של שמונה מתלמידי הישיבה. בית המדרש התמלא עד אפס מקום, ומאות אנשים נמצאים מחוץ לישיבה. אל המקום הגיעו תלמידים ובני משפחותיהם, רבנים ציוניים-דתיים, רבנים חרדים ואדמו"רים. גם הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, במבקרים.

הרב ירחמיאל וייס, ראש הישיבה לצעירים, ספד בדמעות לשמונת תלמידיו. "יש עכשיו רגעים של חסד, של אחדות. ואחדות היא כוח מחמם, כוח אדיר", אמר. "בחברה הישראלית של היום האחדות חסרה. מפני שהיא באה רק כהצלה ממוות", אמר.

בדבריו עקץ הרב וייס גורמים בחברה החרדית, שטענו כי הישיבה אשמה בפיגוע בשל נטייתה הציונית. "ראיתי היום בעיתון דברים לא נעימים, מנסים להסביר למה פגעו דווקא פה. האחריות להסביר למה הקדוש ברוך הוא עושה נתונה בידי הנביאים", אמר. "עלינו למצוא אידיאל מכונן, שעבורו יהיה שווה לחיות כעם".

הרב איתן אייזמן, ראש רשתות החינוך הדתיות "צביה" ו"נועם", המנחה את ההספדים, אמר כי "מחובתנו להמשיך לשדר את גדלותו של עם ישראל. נמשיך לאהוב את עם ישראל. את צבא ישראל, ואת הממשלה עם כל הביקורת הגדולה עליה. אבל אנחנו גם לא נוותר על דרכינו".

"קידוש השם מהדהד"

הרב יעקב שפירא, ראש הישיבה, נשא דברים: "קולות אחינו זועקים אלינו מהאדמה הזאת, מן המקום הזה שנתעלה ונתקדש קדושת דמים, אבל גם מאדמת ארץ הקודש הספוגה בדם הבנים. התברר לנו פתאום כמה גדולים ומרוממים היו, אלו שאיפות, איזו התמדה, איזה כיבוד אב אם. כולך יפה רעייתי, ומום אין בך. יש מציאות של קידוש השם בהיקף כזה שמהדהד מקצה העולם עד קצהו", אמר הרב שפירא. מדי פעם התקשה הרב לדבר והשתהה בדבריו".

"זכות אבות מחוברת עם הזכות על הארץ. בית המדרש ממשיך במסורת רבותינו. הישיבה תתגבר ותתחזק. אם ראינו שהייתה חולשה בישראל, תפקידנו להוסיף אומץ. לעומת חילול השם הגדול בהריגת שמונה הנרות הללו, אנו נרבה בקידוש השם. 'והיה המחנה נשאר לפליטה'. כולנו צריכים להשתדל להקים עוד מקומות תורה לעילוי נשמת הקדושים, רק מכם משפחות ותלמידים אנחנו יכולים לשאוב את הכוח".

הרב עובדיה יוסף דיבר גם הוא והתייחס לעניין הנקמה. "נשמות שכל חייהן היו בתורה, הנשמה שלהם יוצאת בעולמות עליונים, והקדוש ברוך הוא מקבלן בשמחה. אל נקמות השם, אל נקמות הופיע, שלח לנו משיח צדקנו. בשעה שיופיע הקדוש ברוך הוא, הנקמה הגדולה ביותר תהיה כשאומות העולם יראו איך הקדוש ברוך הוא אוהב את עם ישראל".

באזכרה נכחו גם השרים אריאל אטיאס (ש"ס), יצחק כהן (ש"ס), וחברי כנסת של המפד"ל, זבולון ניסן ואליהו גבאי. גם ראש האופוזציה של עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully