וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מבצעת טיהור אתני במזרח ירושלים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.3.2008 / 16:46

יו"ר הרשות מאשים בנאום בסנגל את ישראל בפגיעה במקומות הקדושים בבירה. "לא נרשה לפגוע באחדות המדינית בין עזה לגדה"

"ישראל מבצעת טיהור אתני של ערביי מזרח ירושלים בכך שהיא מונעת מהפלסטינים לבנות בתים ומפרידה אותם מהגדה". כך האשים היום (חמישי) יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנאום שנשא בפני באי הוועידה האיסלמית בסנגל. אבו מאזן הזהיר מפני הסכנות המאיימות על ירושלים והמקומות הקדושים לאיסלאם ולנצרות בעיר. בנוסף גינה את פעולות החפירה בהר הבית שמבצעות הרשויות הישראליות.

"לא נרשה לפגוע באחדות הגיאוגרפית והמדינית בין הגדה המערבית לרצועת עזה", הבהיר עוד אבו מאזן. "אנו גם דוחים בתוקף פתרונות חד צדדיים או פתרון של מדינה בעלת גבולות זמניים". ה"ראיס" גינה את המצור הישראלי מעל רצועת עזה וטען כי הוא "מנוגד לדין הבינלאומי".

במהלך נאומו ביקש אבו מאזן את תמיכת מדינות ערב. "הפלסטינים מנהלים משא ומתן קשה שמצריך תמיכה איסלמית וערבית. אני רוצה להבהיר לכולם שנמשיך לדבוק בעקרונותינו הלאומיים". אבו מאזן ציין כי לפני ועידת אנאפוליס הפלסטינים הסכימו לנהל משא ומתן שמטרתו להשיג הסכם שלום במהלך שנת 2008, בתנאי שתושג הפסקת אש בשטח ושישראל תפסיק את מתקפותיה הצבאיות ואת הרחבת ההתנחלויות. "לא ניתן לפתור את הסוגייה הפלסטינית ללא פתרון לנושא ירושלים והפליטים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully