וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"'כיפת ברזל' מפקירה את יישובי עוטף עזה"

יהושע בריינר

13.3.2008 / 15:10

כך טוען ראש המועצה האזורית שער הנגב. "המערכת לא נותנת מענה ליישובים הנמצאים ארבעה וחצי קילומטר מגדר המערכת"

"הבחירה במערכת כיפת ברזל מפקירה את כל יישובי עוטף עזה ושדרות", כך אמר היום (חמישי) ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר, במהלך דיון בנושא מערכות היירוט מפני רקטות הקסאם שנערכה היום במכללת ספיר.

במהלך הדיון, אליו בחרו אנשי רפא"ל המפתחת את המערכת שלא להגיע, עלו שאלות קשות בנוגע לבחירה במערכת היירוט. לדברי רבים מהנוכחים, כיפת ברזל איננה נותנת מענה ליישובים הנמצאים בטווח של ארבעה וחצי קילומטר מגדר המערכת. "יש סיבה להחלטה למגן את כל הבתים שלנו", אמר שוסטר לוואלה! חדשות, "הם יודעים שכיפת ברזל לא נותנת לנו מענה בכלל. חייבים לשלב את המערכת ביירוט בעזרת לייזר, שיפתור גם לנו את בעיית הקסאמים".

את דברי שוסטר מחזק אל"ם (במיל') יוסי ארזי, שאומר כי מערכת ה'נאוטילוס', שישראל כבר החלה בפיתוחו, הוכיחה את עצמה בניסויים ויכולה לעלות לקרקע תוך חצי שנה. "לאף אחד אין תשובה ברורה איך ממשלת ישראל פשוט זרקה לפח מערכת כל כך מוצלחת, שכבר הוכיחה את עצמה בניסויים ויירטה מאה אחוז מהטילים שנוסו", אמר.

ארזי, מומחה למערכות נשק, שב ומדגיש כי מערכת לייזר תפתור את בעיית הקסאמים. "העלות של יירוט בלייזר נמוכה בעשרות אלפי שקלים מיירוט בעזרת טיל של כיפת ברזל. המערכת מסוגלת ליירט כל מה שנמצא באוויר במהירות האור. למה לא לוקחים אותה בחשבון בכלל?", תהה.

במערכת הביטחון דוחים את הטענות ואומרים כי מערכת כיפת ברזל היא המערכת הטובה ביותר עבור יירוט הרקטות מרצועת עזה. "מזה מספר חודשים עומדת מערכת הביטחון בפני מתקפה המובלת על ידי גורמים שלחלקם יש אינטרס כלכלי ומטרתם להסיט את תקציבי הפיתוח של מערכת "כיפת הברזל" לטובת מערכת לייזר שיעילותה מוטלת בספק", הגיב גורם ביטחוני. "שתי ועדות במשרד הביטחון בדקו את נושא היירוט קצר הטווח, ושתיהן הגיעו למסקנה ש"כיפת ברזל" היא הפתרון המתאים ביותר ליירוט הקסאמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully