וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלי חברון זועמים על פרקליטה צבאית

יהושע בריינר ופנחס וולף

13.3.2008 / 15:12

התבטאות "שמאלנית" של עו"ד מהפרקליטות הצבאית בעת סיור בחברון גרמה לזעם בקרב המתנחלים. "השקפת עולם עוינת"

במהלך סיור שקיימה ועדת העררים הצבאית בחברון, במסגרתו ביקרו חברי הוועדה בבית המריבה בחברון, התפתח דיון לגבי השאלה האם הבית ממוקם בשטח פלסטיני. עו"ד נדב העצני, המייצג את המתנחלים, הסביר כי כל האזור הוא פסיפס של בתים יהודיים ופלסטיניים, אולם אז לטענת המתנחלים אמרה נציגת הוועדה עו"ד סרן רונית לוין כי "אילו קריית ארבע לא הייתה קיימת, כל השטח הזה היה יכול להיות פלסטיני".

מדובר צה"ל נמסר כי סרן לוין, המייצגת בדיון את ראש המנהל האזרחי, ציינה כי החלק של קרית ארבע הנצפה מהבית הוקם על קרקעות פרטיות של פלסטינים, שנתפסו מכוח צווי תפיסה צבאיים. על כן, הוסיפה לוין, ניתן להניח שאלמלא היתה מוקמת במקום זה קרית ארבע, היה נמשך הרצף העירוני של חברון גם לשטחים אלה, שבבעלות פרטית פלסטינית. בדובר צה"ל הדגישו כי לוין לא אמרה את המשפט המיוחס לה.

ההתבטאות עוררה סערה והמתנחלים ציינו כי זו התבטאות פוליטית שאין לה מקום. לטענת המתנחלים, המשיכה סרן לוין בקו "השמאלני" להגדרתם, כשבדקה האם יש תריסים בחלונות הבניין, שכן היא בעצמה הורתה כי אסור שיהיו כאלה. "לא יכול להיות שקצינת צה"ל במדים תגיד התבטאות שכזו", אומרת אורית סטרוק, תושבת היישוב היהודי בחברון. "האמירות שלה מעידות שהשקפת העולם שלה עוינת להתיישבות ומשפיעה על דרך הטיפול שלה בתיק", הוסיפה סטרוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully