וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הורה לשחרר החשודים בשוד היהלומים

נתיב נחמני

13.3.2008 / 14:51

השופטת נאור קבעה כי לאחר שמעצרם הוארך פעמיים, אין התקדמות בחקירת המשטרה. "אין בידי המשטרה ראיה ממשית אחת"

ושוב המשטרה נאלצת לשחרר חשודים בפשעים חמורים, לאחר שהזדרזה לעצרם ולבקש את הארכת מעצרם. בית משפט השלום בתל אביב החליט היום (חמישי), למורת רוחה של המשטרה, לשחרר את שני החשודים בשוד משלוח היהלומים ברמת גן לפני כעשרה ימים, בו נשדד משלוח יהלומים גולמיים בשווי מיליון שקלים בידי מספר שודדים חמושים.

פחות משעה לאחר השוד עצרה המשטרה שני חשודים. מאז הם נתונים במעצר, ולמרות זאת, לדברי שופטת בית משפט השלום הדסה נאור, "לא נוספו ראיות חדשות בחקירה, ולאחר עשרה ימים אין בידי המשטרה ולו ראיה ממשית אחת".

זו הפעם השלישית שהשניים מובאים בידי המשטרה להארכת מעצרם. הפעם השופטת נאור, שהיתה זו שהאריכה את מעצרם בפעם השניה נוכח הצהרת המשטרה על התקדמות בחקירה, לא הסכימה להאריך שוב את מעצרם. "מאז מתן ההחלטה ועד היום לא נעשו פעולות ממשיות לפתח את כיון החקירה", קבעה נאור.

לא די בזאת שבהחלטת השופטת נטען כי לא ניתן להחזיקם במעצר על יסוד החשד הראשוני בגינו נעצרו, לדבריה, אחד המסמכים הסודיים שהגישה המשטרה אף שולל לכאורה את מעורבותו של אחד החשודים בשוד.

"במדינה מתוקנת צריך קודם לאסוף ראיות נגד חשודים, ורק לאחר מכן לעצור אותם, ולא קודם לעצור ואחר כך להתחיל לאסוף ראיות", אמר עורך דינם של אחד החשודים, כרמל בתו. "אני שמח שבית המשפט גילה אומץ שיפוטי, מצא שהתשתית הראייתית אינה מספקת והחליט לשחרר החשודים". השניים שוחררו בערבות עצמית, אך בינתיים שחרורם עוכב עד למועד הגשת ערר מטעם המשטרה לבית משפט המחוזי בתל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully