וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: "לא היה קשר בין סדאם לאל קאעדה"

טלי גולדשטין

13.3.2008 / 13:05

לקראת יום השנה החמישי לפלישת ארה"ב בעירק, מאשר הפנטגון בפעם הראשונה כי העילה של ממשל בוש ליציאה למלחמה מופרכת

מחקר של הפנטגון אישר אתמול (רביעי) באופן רשמי בפעם הראשונה כי לסדאם חוסיין לא היה קשר ישיר עם ארגון אל קאעדה. ממצאי הדו"ח סותרים למעשה את העילה המרכזית של ממשל בוש ליציאה למלחמה עם עירק.

לפי דיווח העיתון "גרדיאן", דו"ח הפנטגון מבוסס על למעלה מ-600 אלף מסמכים שנתגלו לאחר שכוחות אמריקאים ובריטים הדיחו את חוסיין מהשלטון ב-2003. הדו"ח לא מצא "אקדח מעשן" (כלומר, קשר ישיר) בין סדאם לאל קאעדה, כתבו מחברי הדו"ח. ג'ורג' בוש ויועציו הבכירים ניסו כמה פעמים לקשור את סדאם לארגון הטרור על מנת להצדיק את המלחמה בעירק.

מחשש לכיסוי התקשורתי המביך, משרד ההגנה האמריקאי ניסה אתמול לקבור את הדו"ח. לפי דיווח רשת ABC, הפנטגון ביטל תדריך מתוכנן לגבי הדו"ח וביטל את התוכניות להעלות אותו על גבי האינטרנט. עותקים בלתי מסווגים של הדו"ח ישלחו לאנשים מעוניינים באמצעות הדואר, אמרו גורמים בכירים בצבא האמריקאי ל-ABC.

ממשל סדאם מימן מחבלים פלסטינים מתאבדים

עוד ב-2002, פרשנים של מודיעין צבאי ביטלו את טענות הממשל כי ממשלת סדאם אימנה חברים בארגון אל קאעדה להשתמש בנשק כימי. עם זאת, עוזרי בוש המשיכו לטעון כי המודיעין שהם קיבלו הצביע על קשר בין השניים.

"הסיבה שאני ממשיך להתעקש כי היתה קיימת מערכת יחסים בין עירק וסדאם ואל קאעדה היא מאחר ובאמת היתה מערכת יחסים כזו", אמר בוש ב-2004. הדו"ח הצביע גם על תמיכה פיננסית שנתן ממשל סדאם למחבלים מתאבדים בעזה ובגדה.

למרות ממצאים אלו, ההודאה כי לא היה קיים קשר ישיר בין הדיקטטור המנוח ואל קאעדה מהווה איתות אזהרה אפשרי לממשל בוש, המנסה להדגיש כי חל שיפור במצב הביטחוני בעירק. בשבוע הבא תציין ארצות הברית את יום השנה החמישי לפלישת ארצות הברית לעירק ומספר אירועים מתוקשרים צפויים להתקיים בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully