וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתכננים לחסל היום את שייח' סלאח"

ניר יהב

13.3.2008 / 13:04

בתנועה האיסלמית טוענים כי סלאח לא יגיע לחקירתו במשטרה על חשד להסתה, מפני ש"הגיע מידע מהימן לפיו קיימים גורמים המתכננים לחסלו"

התנועה האיסלמית מסרה כי ראש הפלג הצפוני של התנועה, השייח' ראיד סלאח, לא יגיע לחקירתו היום (חמישי) בירושלים, מפני שלטענתם "הגיע מידע מהימן לפיו קיימים גורמים המתכננים לחסל את סלאח היום".

השייח סלאח זומן לחקירה במשטרת ירושלים על רקע נאומו בירושלים בחודש פברואר 2007, עם תחילת העבודות הישראליות במעלה המוגרבים שבמתחם הר הבית, בו קרא לכאורה להשתתף ב"קרב על גאולת אל-אקצא".

"הממסד הישראלי מתיר את דמנו מזה זמן רב באמצעות הסתה מתמשכת, שאחד מתוצאותיה הוא הטבח בשפרעם שביצע המחבל עדן נתן זאדה וניסיון פיצוץ כנסיית הבשורה בנצרת". אמרו בתנועה בתגובה לזימונו לחקירה של סלאח.

בדרשה שנשא בשכונת ואדי ג'וז בירושלים לפני כשנה, אמר סלאח כי "הגיעה שעת החובה, שתצא אינתיפאדה מוסלמית-ערבית לתמיכה בירושלים ובמסגד אל-אקצא". הוא הוסיף כי ישראל מתכוונת לבנות את בית המקדש במקום מסגד אל-אקצא. "איזו חוצפה יש להם לבנות בית תפילה כשהדם שלנו עדיין בבגדיהם, בדלתות שלהם, במזון ובשתייה שלהם? הדם שלנו עובר מגנרל טרוריסט אחד לגנרל טרוריסט אחר".

משטרת ישראל טוענת כי בנאומו הסית סלאח נגד ישראל. מוסד אל-אקצא, הכפוף לתנועה האיסלמית, קרא לציבור הערבי להגיע למגרש הרוסים כדי להביע הזדהות עם סלאח. "משטרת ישראל, הזרוע הביצועית של הממסד הישראלי, הרגה יותר מעשרים ערבים ישראלים. אנו מזהירים את הציבור שלנו מפני כניסה לשלב חדש של הסלמה ישראלית טרוריסטית".

ראש עיריית אום אל-פחם אמר אתמול במסיבת עיתונאים בעירו כי הוא החליט לתגבר את האבטחה סביב אישים כמו סלאח וסביב מוסדות ומסגדים בעירו. מהתנועה האיסלמית נמסר כי הממסד הישראלי יישא באחריות לכל נזק שייגרם לסלאח או לכל אישיות ערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully